"Leśna Polana" Katarzyna Michalak.


Na początku tego roku obiecałam sobie, że przeczytam w końcu jakąkolwiek powieść Katarzyny Michalak. Czas mijał i nic w tym temacie nie zmieniało się. W końcu jednak nadeszła ta długo wyczekiwana chwila i udało mi się zasiąść do lektury jednej z najnowszych powieści owej autorki. Jak wypadła w moich oczach?

Jeden stary, zniszczony dom. Trzy oddane sobie do granic możliwości przyjaciółki. Trzech braci, których nie pokona żadne zło. Tajemnice z przeszłości i nieporozumienia, które nie pozwalają im normalnie funkcjonować i po wielu latach splatają ich losy na nowo. Pytanie tylko, czy będą oni w stanie odnaleźć się w tym całym zagmatwanym i trudnym świecie?

"Leśna Polana" to pierwszy tom tzw. Leśnej Trylogii, opowiadającej o losach trzech przyjaciółek, tj. Gabrysi, Majce i Julce, a także o trzech braciach Prado - Wiktorze, Patryku i Marcinie. W pierwszej części autorka opisuje losy trudnej i nieszczęśliwej miłości Gabrysi i Wiktora, którym los po wielu latach daje kolejną szansę na szczęście. Sęk w tym, że nie wszystko jest tak proste i oczywiste, jak być powinno. Ich mroczne i bolesne wspomnienia z przeszłości nie pozwalają na jakiekolwiek ponowne zbliżenie się do siebie. Jak już się pewnie zatem domyślacie, walka o miłość i szczęście będzie naprawdę trudna, bowiem od samego początku nie wiadomo, czy w ogóle się uda...

Powieść reklamowana jest jako "opowieść o zagubionych marzeniach i drugiej szansie, na którą zasługuje każdy. Bez wyjątku" i wiecie co? W zupełności zgadzam się z tym stwierdzeniem. Przed lekturą owej pozycji miałam wiele wątpliwości, czy w ogóle przypadnie mi do gustu. Czytałam naprawdę wiele skrajnie różnych recenzji o twórczości pani Michalak i niestety większość z nich nie była zbyt pochlebna. Cieszę się zatem tym bardziej, że w końcu sięgnęłam po jej książkę i o dziwo trafiłam na całkiem dobrą opowieść. Opowieść dość nieszablonową, czasem trudną w odbiorze, jednakże jak najbardziej realną. Dodatkowy plus autorce należy się za poruszenie drugiego ważnego tematu powieści (a może i najważniejszego?) jakim jest historia pewnego więźnia jednego z najgorszych powojennych więzieni, jakim był ten mieszczący się niegdyś w Warszawie przy ulicy Rakowieckiej. Historia ta inspirowana jest życiem osób, które naprawdę musiały zmierzyć się z UBekami, więc możecie wyobrazić sobie jedynie, jak ciężka i bolesna jest w odbiorze...

Natomiast jeśli mowa o samych bohaterach to oni kolejną dość mocną stroną owej powieści. Żaden z nich nie jest idealny, posiada wiele widocznych wad, a jednak każdego z nich (no może poza jedną osobą) da się lubić. Jakim cudem? A no może właśnie dlatego, że nie są to postacie rodem z bajki, słodkie i przerysowane do granic możliwości. Są to raczej normalni, zwyczajni ludzie, jakich można spotkać na co dzień w naszym realnym życiu. 

Myślę zatem, że "Leśną Polanę" mimo początkowych obaw śmiało mogę Wam polecić. Z pewnością mnie zachęciła do dalszej lektury trylogii, na którą już teraz niecierpliwie będę czekać i z tego, co udało mi się przeczytać, autorka jej premierę planuje w Walentynki. Trzymam kciuki, aby wszystko się udało, a Was raz jeszcze zachęcam do zapoznania się z Leśną Trylogią

15 komentarzy :

  1. Czytałam już różne recenzje na jej temat, ale raczej się skuszę na ten egzemplarz, jak spotkam go w bibliotece. O tych trzech przyjaciółkach - skojarzyła mi się tej samej autorki trylogia Kwiatowa. Mnie się spodobała i mam w swoich zbiorach, więc myślę, że i Tobie się spodoba. :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam właśnie niedawno tę trylogię i mam nadzieję, że kiedyś i na nią znajdę czas ;)

      Usuń
  2. Jakoś tak sama poczułam ochotę na przeczytanie tej książki... Ale boję się, że będzie zbytnio "Katarzyno-Michalakowa"... zobaczymy! Robię rezerwację w bibliotece~!

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama historia wywołała we mnie sporo emocji, jednak było w niej kilka nieścisłości psujących odbiór całości.

    OdpowiedzUsuń
  4. nie do końca moje klimaty, ale za to moja babcia bardzo lubi twórczość pani Michalak, polecę jej tę serię :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. może bliżej wydania drugiej części się skuszę

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm sama nie wiem. Mam w domu kilka książek autorki i muszę najpierw je przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja widziałam same pozytywne recenzje na temat tej książki, a twoja opinia dopełnia je i sprawia, że chyba w końcu sama powinnam sięgnąć po tą pozycję. Chociaż obecnie mam na liście tyle lektur, które chcę przeczytać, że nie wiem kiedy to zrobię. Ale będę miała Leśną Polanę na uwadze :)
    Pozdrawiam,
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobre, bo polskie. Dobrze, że się nie zawiodłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również mogę polecić Leśną Polanę i tak jak Wy, czytałam wiele różnych opinii na temat książek tej autorki i zastanawiałam się czy powinnam. Historia ciekawa, bohaterowie dobrze przedstawieni a przy tym cała gama emocji zaliczona :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książkę mam już na swojej półce, więc jak znajdę wolniejszą chwilę, to postaram się ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  11. No nie wiem :D
    Boję się trochę sięgać po te książkę :D Może jak już przekonam się do innej twórczości tej autorki to w tedy sięgnę, ale na razie nie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie przeczytałabym każdą z tych książek....Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam wcześniej o tym tytule ;)
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawsze słyszę kiepskie opinie na temat polskich autorów i ich ostatnio wydawanych książek... Chyba to już stereotyp, że wszystko co zagraniczne jest lepsze, a rodzimych rzeczy nie warto dotykać :) Bardzo miło czyta się Twoje notki i na pewno skuszę się na tę pozycję. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka