Hello, July - czyli podsumowanie czerwca.


Już dawno nie było żadnego podsumowania na blogu, zatem czym prędzej postanowiłam to nadrobić ;) 
W czerwcu udało mi się przeczytać 11 książek, co jest bardzo dobry wynikiem, biorąc pod uwagę fakt, iż pracowałam niemalże każdego dnia. 

Pierwszą przeczytaną przeze mnie książką były "Perswazje" Jane Austen. Autorkę pokochałam za "Dumę i uprzedzenie", a także za "Rozważną i romantyczną", dlatego też bardzo chciałam przeczytać kolejną jej powieść. Niestety tym razem nie była to tak udana pozycja, jak wcześniejsze, jednakże finalnie przypadła mi do gustu, bowiem porusza całkiem ważny, również jak na te czasy temat. Jaki? Przekonacie się niebawem w mojej recenzji.

Kolejna pozycja na mojej czerwcowej liście to "Potomkowie Tudorów" autorstwa  C.W. Gortnera. O twórczości autora słyszałam skrajnie różne opinie, więc już od dawna chciałam ją poznać i jak widać, wreszcie mi się to udało. Jestem wielką fanką powieści historycznych i wszelkich im podobnych gatunków, jednakże tym razem troszeczkę zawiodłam się na autorze, o czym również wkrótce będziecie mogli przeczytać na blogu.

Trzecią powieścią, po jaką udało mi się sięgnąć w tym miesiącu była "Ulica Szalonej Rzeki", której recenzje od wczoraj możecie znaleźć na blogu. Link tutaj.  Książka podobała mi się bardzo, a nawet bardziej, niż bardzo (jeśli takie wyrażenie w ogóle istnieje). Ciekawych szczegółów odsyłam do wczorajszego postu.

Od czasu do czasu lubię sięgnąć po nieco inną, trudniejszą w odbiorze tematykę, stąd też na mojej czerwcowej liście nie mogło zabraknąć tej książki. Mowa oczywiście o fenomenalnym "ISIS. Państwo Islamskie", której to książki autorem jest niejaki Benjamin Hall, brytyjski dziennikarz. W tym przypadku również książka skradła moje serce, o czym szczegółowo możecie poczytać tutaj. 

Piątą przeczytaną przeze mnie powieścią był "Apetyt" Philipa Kazana. O tym debiucie literackim również niedługo postaram się Wam napisać nieco więcej. Teraz mogę zdradzić jedynie, że naprawdę nie spodziewałam się, że historia młodego,włoskiego kucharza tak bardzo przypadnie mi do gustu. 

Fenomenalną i szóstą już książką czerwca okazał się zbiór trzech opowiadań pt. "Zapach lawendy" wprost idealnych na taką pogodę. Recenzja książki tutaj. 

Następna pozycja to również nieco trudniejsza tematyka, a mianowicie była to książka pt "Urodzeni by żyć" autorstwa Wendy Holen. Pozycja ta opowiada historię trzech ciężarnych Żydówek, którym udało się urodzić zdrowe dzieci na terenie obozów koncentracyjnych. Dzieci te cudem uniknęły śmierci, zarówno w obozach, jak i w latach późniejszych. O tejże pozycji również postaram się na dniach napisać Wam dużo więcej.

Kolejna książka to "Zorkownia" Agnieszki Kalugi. Dzięki promocji Wydawnictwa Znak udało mi się kupić tę książkę po bardzo promocyjnej cenie, z czego ogromnie jestem zadowolona. Również jej treść, choć nieco smutna i momentami bardzo dołująca, wywarła na mnie ogromne wrażenie. Jak dotąd nie udało mi się napisać na jej temat żadnych sensownych słów, ale postaram się kiedyś coś napisać. Obiecuję.

Dziewiątą powieścią czerwca okazała się być druga w dorobku autorki, Anny Mytyk książka pt. "Nowe życie", którą przeczytałam w ramach akcji Book tour. O tejże powieści również możecie już przeczytać na moim blogu słów kilka. Recenzja tutaj. 

Natomiast dziesiąta książka to nic innego, jak "Dom na jeziorze" autorstwa Sarah Jio. Jest to trzecia już pozycja autorki, którą przeczytałam w ostatnim czasie i tak, jak wcześniej, jestem bardzo zadowolona z lektury. Na pewno recenzja tej książki ukaże się w ciągu najbliższych kilku dni.

Ostatnią już pozycją na tej liście jest "Jak powietrze" Agaty Czykierda-Grabowskiej, której to książki jestem ambasadorką. Premiera przewidziana jest na 20 lipca. Na początku przyszłego tygodnia spodziewajcie się mojej recenzji.

Sumując, w czerwcu udało mi się przeczytać 4 121, co średnio na dzień daje 136 stron. Dodam również, że jak dotąd w 2016 roku udało mi się przeczytać 65 książek, z czego jestem bardzo zadowolona.
Również statystyki, to kolejny powód do świętowania, a także do dziękowania. Dziękuję Wam bardzo z całego serca, że ciągle jesteście i,że jest Was coraz więcej!! <3

Koniecznie dajcie również mi znać, w komentarzach, jak wyglądał Wasz czerwiec i jakie książki aktualnie czytacie.
Pozdrawiam Was i życzę Wam Wszystkim zaczytanego i słonecznego lipca! ;-))  

P.S. Dwa dni temu założyłam konto na instagramie, zatem za każdą obserwację będę Wam niesamowicie wdzięczna! Znaleźć mnie możecie pod nazwą tajemniczeksiazki.

24 komentarze :

  1. Piękne liczby! Gratuluję i oby tak dalej! :D

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  2. Dom na jeziorze - tak, tak, tak! Piękne wyniki, mam nadzieję, że to co brzydko mi pisałaś nie spełni się i będziesz dalej prowadzić bloga dla nas - Czytelników. TWOICH CZYTELNIKÓW. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, Kochana. Bardzo chciałabym to dalej robić, ale doskonale wiesz, jak to jest - chwila załamania i człowiekowi odechciewa się wszystkiego i wszystko traci dla niego jakikolwiek sens... Co do samej sprawy z zawieszeniem bloga, na pewno to jeszcze wszystko przemyślę. Będę zresztą informować na bieżąco :) Pozdrowienia!

      Usuń
  3. Brawo! Oby tak dalej:) Mój wynik to 10książek ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki i oczywiście i Tobie gratuluję :)) Pozdrawiam!!

      Usuń
  4. Piękny wynik, kochana! Ja nie czytałam na razie żadnej z tych książek wymienionych przez ciebie, ale może kiedyś coś wpadnie w moje łapki ;)

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do mnie na 'The Summer Reader Book Tag' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci ślicznie i również gorąco pozdrawiam!! :))

      Usuń
  5. Świetny wynik,którego jedynie mogę pozazdrościć,więc szczerze gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ahhh! PIASEK, MORZE - zazdroszczę! Piękne podsumowanie, godne pochwały :)
    https://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie Ci dziękuję i oczywiście pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale Ci zazdroszczę! Ja w czerwcu nie przeczytałam żadnej książki - brak czasu, bo sesja mnie zamęczyła :D Gratuluję wyniku <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie Ci dziękuję,życząc przy okazji zaczytanego lipca ;-) Pozdrowienia!

      Usuń
  9. Wynik cudowny, pozazdrościć ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Tyle książek *.* Zazdroszczę !
    No i oczywiście leci obserwacja na instagramie, nie może być inaczej !
    Pozdrawiam :) Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję świetnego wyniku! Mi czerwiec poszedł idealne, pochłonęłam aż 16 książek i nie wiem jak to zrobiłam :D Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluję wyniku! Jest genialny!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ piękny wynik przeczytanych książek! Zazdroszczę, bo mój wypadł bardzo kiepsko - raptem 2 książki :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Cały czas progres, super :) No i graty za Instagrama! Obserwuję z przyjemnością ;) Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny wynik w tym miesiącu! "Perswazje" Jane Austen czekają już u mnie na półce, jestem strasznie ciekawa czy przypadnie mi do gustu. Dodaje do obserwacji instagrama :))
    Pozdrawiam cieplutko!
    chocabom

    OdpowiedzUsuń
  16. Zdjęcie książki na tle piasku mnie ujęło. :-) Aż zachciało mi się wakacji nad morzem. Tak wylegiwać się całymi dniami, opalać i czytać książki... Eh... marzenie. :-) Fajnie, że udało Ci się nabyć "Zorkownię" po promocyjnej cenie. To bardzo wartościowa książka, którą na pewno warto znać. Szkoda natomiast, że "Perswazje" nie skradły Twojego serca. Mam je na półce i wciąż czekają na swoją kolej. Miałam nadzieję, że będą równie dobre jak "Rozważna i romantyczna"... Pozdrawiam cieplutko. :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Podziwiam ludzi, którzy tak szybko czytają - jak Ty to robisz?! :D Gratuluję świetnych wyników :) Sama mam w planach sięgnięcie po klasykę Jane Austen. I wielkie brawa, że sięgasz po książki o ISIS - ja chyba nie dałabym rady przebrnąć przez taką tematykę.
    http://papierowenatchnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka