O tym, jak pisze swoje recenzje.


Dziś kilka słów o tym, w jaki sposób zazwyczaj pisze swoje recenzje. 

Pewnie jak większość z Was również i ja posiadam swój notes, w którym za każdym razem, gdy czytam daną książkę, zapisuję w nim wszystkie myśli, które towarzyszą mi podczas lektury. 
Tradycyjnie też, w późniejszym czasie na podstawie tychże przemyśleń pisze swoją recenzję w zeszycie, który możecie zobaczyć poniżej. Nie jestem fanką pisania na komputerze, więc czasami sama sobie dodaje pracy, pisząc najpierw "na brudno", a dopiero później zapisuję to wszystko na bloggerze. Próbowałam już wiele razy zmienić coś w tej sprawie, jednakże nigdy nie udało mi się polubić pisania na komputerze, dlatego też już chyba na zawsze pozostanę wierna tradycyjnemu pisaniu w zeszycie :)

Obowiązkowo też, jak każdy szanujący się książkoholik posiadam stosy zakładek, karteczek samoprzylepnych, na których zapisuje czasem tak dziwne myśli, że wielokrotnie nie jestem w stanie zrozumieć siebie samej i oczywiście wiele, wiele długopisów, wszak jeden/dwa to za mało, prawda? :))

A jak to wygląda u Was? Czy również tak, jak ja jesteście wierni tradycyjnej formie pisania, czy też od razu przelewacie swoje myśli na bloggera? :) Jestem bardzo ciekawa i chętnie poczytam o Waszych sposobach na pisanie recenzji!

Bez nich naprawdę nie wyobrażam sobie swojego pisania.

Czasem nie jestem w stanie rozczytać samej siebie :D
 
 
 
Pozdrawiam i życzę Wam Wszystkim miłego weekendu, oczywiście zaczytanego! :)
 

27 komentarzy :

  1. Pięknie to wszystko wygląda u Pani :)) Naprawdę pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie trochę skromniej, myśli zapisuję w telefonie i wysyłam od razu na maila, aby mi nie umknęły. Samą recenzję piszę na komputerze, w programie do edycji tekstu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja zawsze na bieżąco wiesz, że od razu na bloggera, albo na worda. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow. Ja mimo posiadania zakładek i tych uroczych kolorowych karteczek rzadko ich używam- nie jestem pewna dlaczego. Mam taki kiepski nawyk używania zamiast zakładek jakichś ścinków i kawałeczków papieru skądś podkradzionych. Nigdy też nie zapisuję żadnych refleksji. Po prostu po lekturze, zazwyczaj na następny dzień, uruchamiam Worda i daję się ponieść fantazji :) Pomysł z zeszytem natomiast bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja moje myśli zapisuję na kartkach i jeszcze nigdy nie próbowałam napisać recenzji.
    P.s robi Pani PIĘKNE zdjęcia :D Pozdrawiam !!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiem ile pracy w to wkładasz, nieraz widziałem na własne oczy. Szacun! Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja zazwyczaj piszę od razu po przeczytaniu książki na komputerze.. Jakos jak czytam coś to nie lubię się odrywać żeby coś zapisywać. Ostatecznie jak jakiś fragment uważam za istotny to zaznaczam go dodatkową zakladka

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja wszystko zapisuję na komputerze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładny notes i zeszyt.I ładnie piszesz swoje recenzje:-)Pozdrawiam Julka<3

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja wszystko piszę na komputerze, zapisuje sobie tylko w zeszycie ile książek przeczytałam, kiedy dodałam post, moje zaplanowane posty itp. Takie przemyślenia od razu po przeczytaniu są najlepsze :D
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny sposób. Ja wszystko piszę od razu na komputerze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja często zabieram ze sobą książki na uczelnię czy w podróż, więc zamiast kalendarza mam kartkę, na której zapisuję przemyślenia i cytaty. piszę w bloggerze, tradycyjnego pisania mam dość na wykładach. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale ślicznie się prezentuje Twój notes :D Ja swoje recenzje piszę od razu w bloggerze, wcześniej robiłam to w Wordzie, piszę od razu po przeczytaniu i w sumie... kiedy najdzie mnie wena :D Dzisiaj tworzyłam recenzję książki przeczytanej jakiś tydzień temu xD Ale na całe szczęście jeszcze ją całkiem dobrze zapamiętałam :D
    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniały notes!
    Ja jednak mam bardzo różnie. Jeśli czytam w nocy i mam obok włączony komputer, to zapisuję na nim. Dzisiaj natomiast recenzję pisałam siedząc na ławce w parku, kiedy Lenka słodko spała w wózku. Przy okazji miałam spisanych kilka myśli i cytatów. Jednak mam podobnie jak Ty, czasami sama nie wiem co miałam na myśli ;)
    Wiele recenzji jednak piszę od razu na komputerze, bo niestety czasu za dużo nie mam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie ma to jak tradycja zapisywania sobie wszystkiego w notesie bardzo mi sie podoba twoja praca zapisywania wszystkiego na tych karteczkach i tworzenie tak ciekawych recenzji😊 pozdrawiam m....

    OdpowiedzUsuń
  16. Na początku pisałam najpierw na brudno, ale ostatnio mi się nie chce;p w trakcie czytania na jakiejś karteczce zapisuje jakaś myśl bądź cytat który mi się spodobał.
    Piękne zdjęcia;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Genialny pomysł na zapisywanie swoich przemyśleń w trakcie czytania. Ja robię to na karteczkach, ale chyba muszę założyć taki zeszycik :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja czasami takie przemyślenia podczas lektury zapisuje na karteczce, ale całą recenzję od razu piszę na komputerze :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja akurat piszę od razu na komputerze, jednak w telefonie zapisuję sobie wartościowe cytaty. Jednak posiadam duży notes i karteczki kolorowe, w razie gdyby mi się odwidziało :D


    www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Genialny zeszyty! Ja próbowałam założyć sobie podobny, ale jakoś nijak szło mi pisanie w nim więc już go nie prowadzę :/
    Jeżeli chodzi o to jak ja piszę swoje opinie to robię to spontanicznie. Najczęściej od razu po przeczytaniu książki, czasem kilka dni później :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow, szacuneczek ;) Ja piszę od razu na bloggerze, kiedyś zdarzało mi się w trakcie czytania pisać luźne punkty odnośnie tego, co chcę zamieścić w recenzji i w sumie było to przydatne, bo teraz czasem siadam przed pustym edytorem i nie wiem za bardzo od czego zacząć, ani jak co poskładać. Ale na te punkty w trakcie jednak zbyt leniwa jestem. Swoją drogą ciekawy post ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja nie robie notatek i podziwiam samozaparcie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Najczęściej piszę od razu na laptopie, ale zdarza się że czasami najpierw opinia pojawi się na papierze, a potem ją przepisuję. :)
    A najważniejsze informacje, skróty, cytaty - notuję na kartkach zeszytu. :))

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka