Kilka słów o najnowszym wydaniu Fanbook'a.

Z przykrością muszę stwierdzić, iż na naszym polskim rynku jest naprawdę mało gazet pisanych z myślą o takich, jak my - miłośnikach literatury.
Dlatego też z każdą nową pozycją wiąże spore nadzieje, bo z własnego doświadczenia wiem,że jest o czym pisać i dla kogo.
Gazeta "Fanbook" wydawana jest już od jakiegoś czasu,ale kilka dni temu wróciła w zupełnie nowej formie.
Wcześniejsze wydania pisząc wprost - nie były zbyt zachęcające. Słaby papier, brak korekty,niezbyt pomysłowa treść to największe wady owych wydań.  Co prawda cena 1,99 zł była dość atrakcyjna, jednakże nie rekompensowała wszystkich wad. Dodatkowo, gazeta nie była wydawana regularnie, co niezmiernie mnie denerwowało, bo też zupełnie nie wiedziałam, czy mam się jej spodziewać, czy też nie. Interesowały mnie w niej głównie wywiady, które zawsze były główną zaletą czasopisma.
Ostatnie wydanie wyszło jakoś w wakacje i od tamtego czasu słuch o tej gazecie zaginął. Aż do wczoraj,kiedy na oficjalnej stronie Fanbooka zauważyłam ogłoszenie o najnowszym wydaniu.
Pierwsze co rzuca się na myśl, to oczywiście cena. Wzrosła do 5,99 zł , co dla wielu może być dość znaczące. Dla mnie nie ma znaczenia, o ile treść mi to wynagrodzi :)
Kolejną zmianą jest oczywiście fakt, iż w końcu napisano, że gazeta to kwartalnik. Mam zatem nadzieję, że w końcu będzie wydawana regularnie. 

Dodatkowo - papier jest o wiele,wiele lepszy:) Wiadomo,cena robi swoje,lecz jakość papieru w zupełności wynagradza ją w tym przypadku ;) Już na pierwszy rzut oka Fanbook wygląda o wiele,wiele lepiej i z pewnością znajdzie się wielu,którzy zwrócą na niego uwagę. 

Co do jakości tekstów i tutaj można zauważyć pewne zmiany. Co prawda nadal moim subiektywnym zdaniem za mało jest rzetelnych i takich normalnych, pisanych przez przeciętnych czytelników recenzji,no ale myślę, że i to można z czasem poprawić :)
Zdecydowanie jest to też najbardziej dopracowane i przemyślane wydanie (wszystkie wcześniejsze również czytałam i większość treści niestety nie była w moim guście ). Ilość artykułów jest mniej więcej taka sama, jak dawniej, jednakże grono odbiorców z pewnością zostanie poszerzone :) Czemu tak myślę?  Wcześniejsze wydania adresowane były głównie do młodzieży. Najnowsze obfituje w tak wiele różności, że każdy znajdzie coś dla siebie :) Nawet mamy,które szukają idealnych lektur dla swoich pociech.

Reasumując - jak narazie daję szansę redakcji i mam nadzieję, że nie zawiodę się :)

W najnowszym wydaniu polecam przede wszystkim :
-Wywiad z autorką bloga "Czas na książki ", która została wybrana przez czytelników gazety jako Bloger Roku 2015
-artykuły dotyczące kreatywnego pisania. Szczerze polecam, szczególnie wywiady z takimi osobistościami, jak K.Bonda, M.Parowski, czy J.Winiarski
-artykuł o najlepszych blogach o książkach dla dzieci i młodzieży 
-a także 10 recenzji o książkach podróżniczych, pisanych przez czytelników Fanbooka.



P.S. Cały tekst to tylko moje subiektywne zdanie wyrobione na podstawie dzisiejszej lektury Fanbooka.

16 komentarzy :

  1. Ja raczej nie czytam takich gazet,ale pewnie wielu jest takich,którzy czekają na każde nowe wydanie,bo lubią takie czasopisma :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze że coś zaczyna się zmieniać na lepsze.
    Mam nadzieję,że nie długo będzie więcej ciekawych pozycji dla miłośników literatury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytam tej gazety, raczej pewnie nawet nie zacznę. Tym bardziej, że nawet nie będę miała dla niej czasu. ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam okazji czytać Fanbooka, ale będę obserwować na FB, co mają do zaoferowania w kolejnych numerach, może któryś zakupię i poczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja znalazłam 3 gazety o literaturze ale o tej nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Będę musiała się zapoznać z tym magazynem, bo do tej pory nie trafiłam na żaden, który opowiadałby o literaturze. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię magazynów :D Nie skusze się - wole wydać te 6 zł na książki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę dorwać ten numer. Jestem ciekawa jego zmian :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam dwa pierwsze numery i całkiem zapomniałam o tej gazecie.
    Teraz już raczej nie kupię- wzrost ceny bardzo drastyczny..

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jeszcze nie czytałam tej gazety. Może się skusze.Pozdrawiam Julia...

    OdpowiedzUsuń
  11. Dawno nie czytałam tego czasopisma. Muszę się za nim gdzieś rozejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz rację-niestety nie ma dobrych czasopism dla fanów literatury-pozostaje internet. Do tej gazety pewnie sięgnę, może znajdę w bibliotece :)

    ksiazkoteka.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie też strasznie denerwowało, że gazeta była wydawana strasznie nieregularnie, miałam wrażenie, że wydają ją wtedy, kiedy im się zachce. Tego numeru jeszcze nie czytałam, ale mam nadzieję, że faktycznie się polepszy:)

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie czytałam "Fanbooka", a wiedzę o książkach dostarczają mi obecnie głównie blogi i portale. Dobrze, że Twoim zdaniem ten kwartalnik zmienia się na lepsze. :-) Mimo to wciąż okładka, czcionka i ogólny wygląd pozostawia wiele do życzenia. Widząc taką gazetę w kiosku, na pewno bym jej nie kupiła. Mam jednak nadzieję, że z czasem szata graficzna będzie bardziej dopracowana i przyciągająca wzrok. :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam tę gazetkę ale nigdzie nie mogę znaleźć najnowszego numeru :-(

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka