"Niemiecki bękart" Camilla Läckberg.

Dzięki pewnej osobie udało mi się zdobyć i przeczytać kolejną część sagi o Erice Falk pt."Niemiecki bękart".  Jak dotąd twórczość autorki - Camilli Läckberg idealnie trafiała w mój gust, poprzez co z ową książką wiązałam wielkie nadzieje. Na szczęście pani Läckberg po raz kolejny stworzyła idealny kryminał, w stu procentach spełniający moje oczekiwania.

Camilla Läckberg to jedna z najpopularniejszych autorek skandynawskich kryminałów. Jej debiutancka powieść "Księżniczka z lodu " sprzedała się w milionowychwili nakładach na całym świecie i stała się kluczem do osiągnięcia kariery. W 2011 roku nakładem Wydawnictwa Czarna Owca ukazała się w Polsce piąta część sagi o Erice Falk - pisarce i żonie policjanta, mieszkającej w uroczej szwedzkiej Fjällbacke.

Podczas robienia wielkich porządków w domu Erika odnajduje stare pamiętniki swojej matki i żołnierski medal,owinięty białym kaftanikiem. Po przeczytaniu wspomnień postanawia oddać owe odznaczenie pasjonatowi historii II wojny światowej,aby zdobył on jak najwięcej informacji o tymże medalu. Sprawy zaczynają się jednak dość szybko komplikować, bowiem dwa dni po wizycie Eriki historyk umiera w niewyjaśnionych okolicznościach.  Jednakże - śmierć staruszka to tylko wierzchołek wielkiej góry tajemnic...

"Niemiecki bękart" to kolejna udana książka w dorobku autorki. Jak już wyżej wspomniałam - spełnia ona wszystkie moje wymagania, jednocześnie stając się moją ulubioną częścią sagi o Erice. 
Pomimo prawie sześciuset stron historię o mieszkańcach Fjällbacke przeczytałam w ciągu dwóch dni,bowiem jest ona naprawdę wciągająca. Budowanie napięcia i nieustająco wysokie tempo akcji to główne zalety autorki, dzięki którym tak bardzo polubiłam jej twórczość. 
Kolejnym niewątpliwym plusem są bohaterowie. Czytając inne recenzje tej książki niejednokrotnie trafiłam na opinię, jakoby była ona przegadana i wielowątkowa. Zapewniam Was jednak, że ja tego nie zauważyłam. Postać każdego bohatera jest idealnie rozpisana - są oni wręcz rozłożeni przed czytelnikiem na czynniki pierwsze. Osobiście nie lubię czytać kryminałów pisanych pod ogólnie przyjęty szablon i wspomnianą wielowątkowość i dużą ilość bohaterów uważam za duży plus. Pisząc wprost - autorka ma swój niepowtarzalny, indywidualny styl,  który swoją dokładnością, nieprzewidywalnością, jak również prostotą języka skradła moje serce. 
Nie zdradzając Wam zbyt wiele wspomnę również o zakończeniu. Pomimo, iż "Niemiecki bękart" to piąta część sagi - zakończenia pani Läckberg są dla mnie nadal niesamowitym zaskoczeniem. Naprawdę nie wiem, jak ona to robi, ale chyba właśnie w tym tkwi jej sekret.

Naprawdę nie wiem, co jeszcze mogłabym napisać.  Wad nie zauważam żadnych i mogę to napisać dosłownie z ręką na sercu. "Niemiecki bękart " nie odstaje od swoich poprzedników i śmiem nawet twierdzić, iż jest od nich o niebo lepszy. Już na pierwszy rzut oka -tj.po przeczytaniu zaledwie kilku stron widać, że autorka poświęciła tej historii naprawdę wiele czasu i uwagi.
Jedyne, co teraz mi pozostaje, to polecić Wam zarówno tę, jak i inne książki pani Läckberg. Jestem święcie przekonana, że twórczość autorki spodoba Wam się bardzo.

16 komentarzy :

  1. Uwielbiam tę pisarkę! Tej książki akurat nie czytałam, ponieważ nie ma jej w pobliskiej bibliotece. Jak będę miała możliwość, to z pewności sięgnę po nią :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Planuje zakup książki tej autorki na święta dla mojej dziewczyny. Pani recenzja mnie przekonuje do tej pozycji :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pozostaje mi nic innego,jak tylko zachęcić do owego zakupu :P

      Usuń
  3. Chcę przeczytać wszystkie jej książki, kilka mam nawet w domu, ale jeszcze nie miałam kiedy się za nie zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam te kryminały Lackerg- niesamowicie zaskakuje i te dopracowane psychologicznie postacie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach poznać książki tej autorki. Muszę tylko pomyśleć, od jakiej książki zacząć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nadzieję, że w niedługim czasie przekonam się co do autorki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi się na seria, ale niestety, z powodu braku czasu utknęłam chwilowo na 3 części;( Ale dobrze wiedzieć, że w dalszych tomach autorka dalej trzyma wysoki poziom;)

    www.ksiazkohliczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle słyszałam o tej autorce i o mrocznym klimacie jaki potrafi stworzyć w swoich dziełach, a mimo tego nigdy nie miałam okazji zapoznać się z jej twórczością! Zdecydowanie gustuję w takich klimatach, więc jestem pewna, że to nie będzie stracony czas :)
    ~ Muśnięcie Śmierci
    http://marzenieliterackie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. nosiłam mojej babci i mamie wszystkie części z biblioteki, szkoda, że ominęła mnie tak dobra lektura. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciągle słyszę pozytywne opinie na temat tej autorki. Muszę w końcu zapoznać się z jej książkami bo nie lubię jak omijają mnie dobre pozycje. ;)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
  11. Po przeczytaniu wszystkich wydanych do tej pory części serii o Fjällbacke również potwierdzam, że "Niemiecki bękart" zrobił na mnie ogromne wrażenie i jest moją ulubionym tomem serii. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie miałam jeszcze przyjemności zapoznać się z twórczością tej autorki. Ale kryminały uwielbiam, więc myślę, że doskonale się z panią Läckberg dogadamy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakoś nie przepadam za skandynawskimi kryminałami. Jak dla mnie mają zbyt powolną akcję. W każdym razie kilka razy się tak nacięłam i nie mam ochoty na więcej.

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka