"Dla Ciebie wszystko" Nicholas Sparks.

Na początku tego roku obiecałam sobie, że przeczytam wreszcie choć jedną książkę Nicholasa Sparksa. O jego twórczości słyszałam wiele, w większości pozytywnych słów, dlatego też chciałam wyrobić sobie o nim własne zdanie. Po wielu trudach udało mi się zakupić jedną z jego powieści, a mianowicie "Dla Ciebie wszystko".

Nicholas Sparks uchodzi za niekwestionowanego króla powieści obyczajowych. Jego debiut literacki pt. "Pamiętnik " skradł serca milionów czytelników, mianując go na dobrze zapowiadającego się autora.
Obecnie jest twórcą wielu bestsellerów i większość z nich doczekała się ekranizacji kinowych. W 2011 roku napisał kolejną powieść pt. "Dla Ciebie wszystko".

Dawson Cole i Amanda Collier to dwa różne światy.  On pochodzący z nizin społecznych i ona - dziewczyna z tzw.dobrego domu. Ich wspólne życie wydaje się być zatem czymś nierealnym i niestosownym, jednakże tych dwoje ludzi zakochuje się w sobie nawzajem bez pamięci. 
Niepokorny los krzyżuje jednak ich plany i rozdziela na wiele lat...
Po kilkunastu latach spotykają się na pogrzebie dawnego przyjaciela. W jednej chwili uczucia powracają, a w raz z nimi trudna przeszłość i wiele niekończących się pytań...


Jak już wyżej wspomniałam - "Dla Ciebie wszystko" to moje pierwsze spotkanie z twórczością Nicholasa Sparksa. Z pewnością nie żałuję czasu spędzonego z lekturą tej powieści, jednakże mam pewne zastrzeżenia. 
Czytając wiele pochlebnych opinii o autorze spodziewałam się naprawdę dobrze przedstawionej historii. Po skończonej lekturze wiem jedno - już nigdy, przenigdy nie będę czytać jakichkolwiek opinii przed rozpoczęciem mojej przygody z daną książką. I nie chodzi tu o to, że ktoś napisał zbyt wiele i zespojlerował całą treść. Mam na myśli raczej fakt, iż czuję się naprawdę dziwnie, bo i jak książka, która podoba się tak dużej ilości osób dla mnie jest po prostu przeciętna?  W takich chwilach czuję się naprawdę,  jak przybysz z innej planety ;-)

Przechodząc jednak do szczegółów - swoje żale zacznę od oceny stylu i języka autora. Przeglądając opinie innych czytelników w większości napotkałam się z samymi zachwytami dotyczącymi tych dwóch elementów. Jak dla mnie jednak ani styl, ani język nie powala. Być może w dużej mierze jest to wina naszego polskiego tłumacza, jednakże w żaden sposób nie czuję się zachwycona bowiem język jest po prostu przeciętny. Czytając takie słowa, jak "ano" miałam wrażenie, iż czytam niezbyt dobrą powieść napisaną dla nastolatków. 
Kolejnym minusem jest brak jakiejkolwiek akcji przez ponad połowę powieści. Naprawdę, lektura nudziła mnie niemiłosiernie i wielokrotnie miałam ochotę zamknąć książkę i zapomnieć o niej jak najszybciej.
Średnio zarysowani bohaterowie, a szczególnie brak jakichkolwiek rozważań dotyczących ich osób i zachowań jest dla mnie nie do przyjęcia.  
Pomimo dobrego pomysłu na fabułę,  jakim niewątpliwie jest chęć napisania innego, niż wszystkie romansu dwojga ludzi powieść nie zachwyciła mnie wcale.

Jedyne, co zasługuje na miłe słowa i dzięki czemu nie skreślam autora w swoich oczach to zakończenie. Ostatnie rozdziały są naprawdę przemyślane i dobrze napisane. Gdyby autor wcześniejszej treści poświęcił tak samo wiele uwagi to z pewnością pozycja ta byłaby jedną z moich ulubionych. 

Reasumując - "Dla Ciebie wszystko" polecam fanom autora i powieści obyczajowych o trudnej i niecodziennej miłości. Pozostałym - szczególnie tym bardziej wymagającym radzę rozejrzeć się za czymś nieco bardziej wartościowym.

22 komentarze :

  1. Czytałam i oglądałam. Mnie nieco nudziły przydługawe opisy, ale mimo wszystko jest naprawdę dobra ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie te opisy, z których nic nie wynikało wielkiego niemiłosiernie nudziły :-(

      Usuń
  2. Bardzo nie lubię książek, które głównie wałkują temat miłości. Wolę gdy schodzi to na drugi plan, a na pierwszym jest jakaś ciekawa przygoda, walka, czy rozwiązanie skomplikowanej zagadki. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie jestem fanką tzw.romansów,dlatego też ta książka nie przypadła mi za bardzo do gustu.

      Usuń
  3. Mam w planach. To obowiązkowa dla mnie książka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam już u siebie w ramach kolekcji Sparksa :D
    Obejrzałam swego czasu film - chwilkę poczekam, by wspomnienia o nim wyblakły i biorę się za książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. O, więc też ci nie do końca podpasował Sparks. Ja czytałam tylko "Pamiętnik" skuszona licznymi zachwytami, ale miałam mniej więcej takie same zastrzeżenia jak Ty.
    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. O, więc też ci nie do końca podpasował Sparks. Ja czytałam tylko "Pamiętnik" skuszona licznymi zachwytami, ale miałam mniej więcej takie same zastrzeżenia jak Ty.
    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że język nie przypadł ci do gustu, bo własnie miałam zamiar zabrać się za powieści Sparksa, a niestety szczególnie zwracam uwagę na to, jak autor przelewa historię na papier za pomocą słów :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Uh, nie strasz mnie, bo ja dostałam książkę Sparksa :D No i wypadałoby przeczytać, a ja tak nie znoszę romansów :D
    Ale spoko, ja za przeciętne uważam Igrzyska śmierci, Niezgodną.... Pokusiłabym się nawet o stwierdzenie, że Gra o tron też nie robi na mnie wrażenia, styl i owszem, ale historia sama w sobie to jak w wielu innych fantasy ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze jak chcę popłakać to sięgam po Sparksa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie lubię płakać ale autor godny polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam jak dotąd Nicholasa Sparksa, ale wiem, że ta powieść nie będzie dobrym starterem. Zacznę może od sławnego "Pamiętnika" :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie niestety Sparks nudzi, chociaż ma kilka swoich dobrych książek ;)
    Thievingbooks

    OdpowiedzUsuń
  14. W tym roku miała okazję tak jak Ty pierwszy raz zapoznać się z twórczością tego autora i przyznam szczerze, że było to miłe spotkanie. Dzięki temu mam ochotę na więcej jego książek więc mimo wszystko tę z Twojej recennzji też zapewne kiedyś przeczytam :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomimo moich odczuć polecam - zapewne przypadnie Ci do gustu,skoro inne książki autora podobały Ci się :-)

      Usuń
  15. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora (ale planuję sprawdzić, czy mi się spodobają), widziałam tylko kilka ekranizacji powieści. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda, że książka niezbyt Cię zachwyciła. Ja co prawda jej nie czytałam, ale oglądałam ekranizację, która urzekła mnie bez reszty.

    OdpowiedzUsuń
  17. Od czasu do czasu sięgnę po romans, ale chyba nie dałabym rady czytać głównie książek tego typu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dawno nie czytałam nic Sparksa, ale raczej u niego akcji to nie ma. Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Twoja opinia jeszcze raz potwierdziła moje przypuszczenia, że Sparksa się lepiej ogląda niż czyta. Filmy na podstawie jego powieści mają swój specyficzny klimat, natomiast o książkach chyba już nie można tego powiedzieć. Zamierzam to wkrótce sprawdzić. Ostatnio oglądałam właśnie ten film "Dla Ciebie wszystko", więc tym bardziej jestem ciekawa, jak odbiorę powieść. :-)

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka