piątek, 5 maja 2017

"Perska zazdrość" Laila Shukri.


Jako, że jestem wielką fanką wszelkich tego typu publikacji, lektura każdej z nich jest dla mnie niemalże obowiązkowa. Jakiś czas temu opisałam Wam moje wrażenia dotyczące "Perskiej miłości", która to bardzo przypadła mi do gustu. Moją opinie możecie znaleźć tutaj. Nie mogłam zatem doczekać się dnia, w którym wreszcie sięgnę po kolejną powieść autorki. Jednakże, czy okazała się ona być równie dobra, jak poprzednia?

Joanna to trzydziestoletnia żona nieziemsko bogatego i przystojnego kuwejckiego biznesmena, Alego, z którym to od lat tworzy szczęśliwą rodzinę. Jej codziennością są ekskluzywne zakupy, spotkania z przyjaciółkami w najdroższych restauracjach na świecie, a także egzotyczne i dalekie podróże do miejsc, które dla większości ludzi mieszkającym na naszym globie są po prostu nierealne. Jednakże, jak to w życiu bywa, wszystko ma swoją cenę... W szybkim bowiem czasie pozorne szczęście pęka niczym bańka mydlana, pozostawiając po sobie problemy, z którymi kobieta nie do końca jest w stanie sobie poradzić...

Laila Shukri, to ukrywająca się pod pseudonimem Polka, która na co dzień jest żoną szejka arabskiego. Obecnie mieszka w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Matka dwójki dzieci. Jej debiut literacki to "Perska miłość",  którą to z miejsca skradła serca kilkunastu tysięcy polskich czytelniczek. 

"Perska zazdrość" to nic innego, jak porywająca i głęboko zapadająca w pamięć historia o młodej, bogatej kobiecie, której to luksusowe życie w jednej chwili zaczyna być jednym wielkim przekleństwem, niszcząc  wszystko to, co dotychczas udało jej się osiągnąć. Książka reklamowana jest jako kontynuacja losów bohaterek "Perskiej miłości", jednakże powieść tę śmiało można przeczytać bez znajomości wcześniej wydanej pozycji, bowiem obie książki opowiadają o losach dwóch różnych bohaterek, tj. pierwsza z nich omawia losy Lidki, a druga jej przyjaciółki Joasi. Losy obu tych kobiet w żaden sposób nie są ze sobą połączone, więc to naprawdę bez różnicy, po którą z tych książek sięgniecie w pierwszej kolejności.

Szczerze muszę przyznać, iż autorka po raz kolejny zachwyciła mnie swoją ogromną wiedzą na temat sytuacji kobiet żyjących w krajach muzułmańskich. Wiedza ta w połączeniu z jej lekkim stylem powoduje, że pomimo niewątpliwie trudnej historii, powieść tę czyta się z zapartym tchem. I choć nie zawsze byłam w stanie zrozumieć zachowanie głównej bohaterki, szczerze jej kibicowałam, bowiem naprawdę ciężko jest mi "przejść" obojętnie, czytając o tak trudnych i niestety bardzo życiowych problemach. Swoją drogą, to doprawdy godne podziwu, żeby stworzyć tak realne i tak bardzo "normalne" postacie, u których to podłoże psychiczne jest naprawdę kapitalnie rozbudowane. Niewątpliwie już za same kreacje postaci jestem wielką fanką Laili Shukri i z ręką na sercu muszę przyznać, że nie mogę doczekać się lektury kolejnej jej powieści (która to na szczęście miała niedawno swoją premierę).

Autorka po raz kolejny na kartach swojej powieści porusza bardzo ważne i wciąż mało znane tematy dotyczące kobiet żyjących w krajach muzułmańskich. W niezwykle szczery, wręcz dobitny sposób ukazuje nam realia takiego świata : począwszy od opisania ogromnego luksusu, kończąc na opisach zdrad, jakich niemalże codziennie dopuszczają się arabscy mężczyźni. Zresztą, wspomniane zdrady są niczym w porównaniu z tym, jaki los są w stanie zgotować dotychczasowym partnerkom, biorąc ślub z kolejną kobietą... Historia Joasi to również świetna przestroga przed tym, iż każdy luksus ma swoją cenę, szczególnie tę mniej chcianą, która prędzej, czy później jest w stanie dopaść nawet tak udane małżeństwa, jak Joasi i Alego. Nie zawsze bowiem różnice kulturowe (które w tego typu związkach są ogromne) da się pokonać i głównie o tym przypomina nam autorka.

Reasumując, nie pozostaje mi nic innego, jak tylko szczerze zachęcić Was do sięgnięcia po twórczość Laili Shukri. Gwarantuję Wam, iż nie są to zwyczajne/marne powieści o muzułmańskich kobietach, jakich niestety wiele. Te książki to coś o wiele, wiele więcej, dlatego też myślę, że z ich lektury powinniście być zadowoleni równie mocno, jak ja.

16 komentarzy :

  1. Wow. Słyszałam o tej autorce, ale nie "przyglądałam" jej się bliżej i nie miałam pojęcia, że to Polka.
    Będę musiała przeczytać, bo ciekawość mnie zeżre :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze polecam! Myślę, że powinna przypaść Ci do gustu ;-) Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Chętnie przeczytam. Co nieco wiem o różnicach kulturowych między europejczykami a muzułmanami, chciałabym przeczytać coś więcej w tym temacie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem przekonana, że wiedza autorki znacząco wpływa na jakość powieści. Chętnie sięgnę po jej twórczość. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Opisałaś to tak, że muszę, po prostu muszę przeczytać, koniecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się i naprawdę zachęcam do lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkom, które otwierają oczy na istotne problemy, przekazują nieraz pożyteczną wiedzę, a do tego są napisane lekkim stylem, zdecydowanie mówię TAK :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej książce, muszę się kiedyś za nią zabrać chyba :D!

    loveanimalsi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam "Jestem żoną szejka" tej autorki, więc z przyjemnością sięgne po inne jej publikacje 😊
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdam się zatem na Twoje polecenie, bo jestem początkującą czytelniczką tego typu lektur i sięgam na razie po te z polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę koniecznie kiedyś poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mówisz, że te książki to coś więcej? W takim razie może kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam tego typu pozycje!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki Tobie poznałam twórczość Laili Shukri, chętnie przeczytam kolejne jej ksiązki

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak kusisz mocno, że zaczynam się zastanawiać, kiedy ja je przeczytam, kiedy będę mogła upchnąć je w mój napięty grafik. ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka