"Córeczka" Anna Snoekstra.


Odkąd tylko zobaczyłam tę książkę w zapowiedziach wiedziałam, że będzie to ciekawa pozycja. Sam jej opis bowiem bardzo mnie intrygował i doprawdy nie mogłam doczekać się dnia, w którym w końcu sięgnę po jej lekturę. Czy moje przepuszczenia okazały się słuszne?

Bezdomna dwudziestosiedmiolatka zostaje przyłapana na kradzieży w sklepie. Aby uniknąć odpowiedzialności podaje się za inną osobę - za zaginioną ponad piętnaście lat wcześniej Rebbekę Winter. Los sprzyja kobiecie od samego początku, bowiem ze względu na wielkie podobieństwo z wyglądu zostaje ona uznana przez policję za Rebbekę. Bezdomna trafia pod opiekę swojej rzekomej rodziny, która od wielu lat cierpliwie czekała na powrót córki. Pozornie jednak nic nie jest tym, czym być powinno. W szybkim bowiem czasie na jaw zaczynają wychodzić przerażające fakty z życia rodziny Winter.

Anna Snoekstra (rocznik 1988) to australijska pisarka, od lat mieszkająca w Melbourne. Po ukończeniu studiów zaczęła pisać scenariusze do wielu niezależnych produkcji filmowych i teatralnych. Jest również reżyserką kilku wideoklipów. W 2016 roku wydała swoją pierwszą powieść pt "Córeczka".

"Córeczka" jest zatem debiutem literackim autorki. Niewątpliwie debiut ten uważam za jak najbardziej udany, bowiem nie sądziłam, iż książka tak bardzo przypadnie mi do gustu. Muszę przyznać, że jest to jedna z najlepszych pozycji, jakie dotąd udało mi się przeczytać w tym roku, dlatego też z pewnością jeszcze wiele razy będę o niej wspominać i ją polecać.

Akcja owej powieści toczy się dwutorowo - tj. z perspektywy prawdziwej Bec i dziewczyny, która po ponad piętnastu lat od jej zaginięcia postanawia udawać, że nią jest. Przyznam szczerze, że zabieg ten to strzał w dziesiątkę, bowiem dzięki niemu możemy poznać nieco bardziej szczegółowo ową historię i wyciągnąć z niej o wiele więcej wniosków. Obie bohaterki są dość wyraźnie zarysowane, ze wszelkimi swoimi wadami i cechami, przez które jedyne co możemy to albo im współczuć albo je znienawidzić. W żaden sposób nie są one przewidywalne i każdorazowo ich zachowanie bardzo dziwi, jednakże w tego typu powieściach to bardzo ważne, aby bohater nie był nijaki, dlatego też cieszę się - pomimo tego, iż czasem ciężko było mi zrozumieć zachowanie Bec, jak i bezdomnej kobiety -, że były one tak różne i nieprzewidywalne. 

Główny plus to warta akcja i ciągłe, niesłabnące ani na moment tempo, które za sprawą coraz to nowszych i szokujących sytuacji, co rusz zostaje podkręcone. W momencie, w którym myślałam, że wiem już wszystko zdawałam sobie sprawę, że tak naprawdę nie wiem nic, a wszystko to, czego dotychczas się domyślałam jest tylko moją wyobraźnią, która nijak ma się do tego, co zaserwowała nam autorka. Bez dwóch zdań zatem uważam, że jest to jeden z najlepszych kryminałów, jakie ostatnio czytałam, bowiem tak wciągającej historii doprawdy nie mogłabym sobie wymarzyć nawet w najśmielszych snach. Historia ta jest nie tylko wciągająca, lecz przede wszystkim tak bardzo życiowa, że naprawdę pozostaje mi jedynie szczerze pozazdrościć autorce pomysłu na nią, jak i talentu pisarskiego, dzięki któremu udało jej się tak zgrabnie i ciekawie to wszystko opisać. Wielki plus również za samo zakończenie, zresztą jak i za całą historię, przy której naprawdę nie wiadomo, czego można się spodziewać. 

Doprawdy nie wiem, ile czasu autorce zajęło stworzenie i napisanie tej historii, jednakże uważam, iż nie było to łatwe zadanie. W dzisiejszych czasach, gdzie wszystko jest powszechnie dostępne i coraz więcej ludzi decyduje się na pisanie, ciężko jest wymyślić coś oryginalnego i wciągającego zarazem, więc tym bardziej pisarce należą się słowa uznania.

Jeśli zatem jest wśród Was ktoś, kto jest fanem kryminałów i wszelkich historii "z dreszczykiem" to koniecznie niech sięgnie po "Córeczkę". Moc wrażeń i historia niezapomniana przez długi czas gwarantowana! Szczerze polecam i z pewnością będę to robić jeszcze wiele razy.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska.

23 komentarze :

  1. Ostatnio dość sporo recenzji na temat tej książki przeczytałam i jestem nią naprawdę zainteresowana. Na pewno się skuszę :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze polecam, bo naprawdę to coś więcej, niżeli poprawnie napisany kryminał ;-)

      Usuń
  2. Wczoraj skończyłam czytać. Zakończenie mnie zaskoczyło:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz żałuję, że nie zdecydowałam się na ten tytuł. Obawiałam się tej historii zupełnie niepotrzebnie jak widać. Ciekawa jestem, co za sekret tkwił za zniknięciem tej dziewczyny za którą podawała się główna bohaterka.

    OdpowiedzUsuń
  4. czuje ze by mi sei spodobalo dlatego sei ciesze ze mialam oakzje przeczytac co nie co u Ciebie. mog jedynei zyczyc koeljnych takich poweisci! pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyjątkowo ciekawy temat... oryginalny :) jednak można wymyślić jeszcze coś nowego

    OdpowiedzUsuń
  6. Na początek, Ada, muszę Cię przeprosić, że tak dawno mnie u Ciebie nie było. Dlaczego doba nie trwa dwa razy dłużej? (Choć myślę, że wtedy brałabym na siebie dwa razy więcej i wychodziłoby znowu na minus) :) Co do samej książki, widziałam ją w zapowiedziach, jednak z jakiegoś powodu nie zwróciła mojej uwagi. Nie sądziłam, że to może być tak dobra książka! Z miłą chęcią przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś czuję, że to coś dla mnie więc z checią bym przeczytał :) A jeszcze chętniej obejrzał kiedyś taki film :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Musze siegnac po te pozycje. Istatnio przerzucilam sie z fantastyki na thrillery i kryminaly i ciagle sie zawodze. Moze ta ksiazka uratuje moja wizje dobrego kryminalu z "dreszczykiem" :D Szczegolnie, ze wydaje sie miec wszystkie cechy, ktore w ksiazce kocham.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo tak! to coś dla mnie. Tym bardziej, że ostatnio zaczytuję się w kryminałach 😊 i poszukuję co rusz to lepszych. Także chętnie sięgnę i po tą pozycję.
    Pozrawiam serdecznie.

    http://cojaczytuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię takie udane debiuty. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mnie zaintrygowałąś... KOniecznie muszę sięgnąć po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię tak udane debiuty, więc chyba skuszę się na "Córeczkę". :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przypadła mi ta książka do gustu. Cieszę się, że to właśnie na nią się zdecydowałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po tylu dobrych recenzjach tej książki.. mam na nią ogromną ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zobaczyłam okładkę i przeczytałam "anoreksja". Oj, za dużo psychologii, za dużo.
    Książka nie dla mnie, ale jestem zachwycona autorką - moim marzeniem jest pisanie scenariuszy do teledysków.

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj tez jestem bardzo ciekawa tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. zakończenie było bardzo zaskakujące. już wiesz, że również mi się podobała :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Opis mnie zaciekawia i mimo, że to nie do końca moja tematyka są szanse na to, że przeczytam tą pozycję, jak tylko będę mogła ją jakoś zdobyć :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię takie książki, myślę że po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetna propozycja, a jesli uznajesz ze to najlepsza przeczytana przez ciebie ksiazka w tym roku to tym bardziej jestem zainteresowana

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka