BOOK TOUR z książką "Tajemnica zamku" Krystyny Mirek.


W ostatnim czasie zapisałam się do kilku akcji Book tour, dzięki którym udało mi się przeczytać te pozycje, których lekturę od dawna miałam w planach. Jedną z nich była jedna z najnowszych powieści Krystyny Mirek pt "Tajemnica zamku". Link do akcji Book tour organizowanej przez Katarzynę K z bloga Recenzja pisana emocjami dostępny tutaj. Raz jeszcze dziękuję również Katarzynie za możliwość przeczytania książki.

Hrabia Aleksander Cantendorf po raz czwarty zostaje wdowcem, a ma dopiero niespełna trzydzieści osiem lat. Cała okolica huczy od plotek, wszak wszystkie cztery żony umarły w dość krótkich odstępach czasowych. On sam jednak nie poddaje się i nadal głęboko wierzy w prawdziwą i szczerą miłość. Również i los daje mu kolejną szansę i stawia na jego drodze piękną i młodą Kate Milton, która z marszu skrada mu serce. Pytanie tylko, czy nie jest już za późno na wielką i prawdziwą miłość?

Krystyna Mirek to polska pisarka i autorka wielu książek obyczajowych. Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jej najbardziej znane powieści to "Szczęśliwy dom", "Szczęście all inclusive", czy też "Większy kawałek nieba"

"Tajemnica zamku" to pierwszy tom sagi rodu Cantendorf. Szczerze pisząc, jest to również moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki, bowiem jak dotąd jeszcze nigdy wcześniej nie udało mi się sięgnąć po żadną jej powieść. Byłam zatem bardzo ciekawa, czy styl pani Mirek przypadnie mi w ogóle do gustu, jednakże po skończonej lekturze śmiało mogę napisać, iż jestem zadowolona.

Głównymi bohaterami są : zarówno hrabia Aleksander Cantendorf, jak i młodziutka, i pochodząca z biednej, bankrutującej rodziny Kate Milton. Oboje pochodzą zatem z dwóch różnych i tak bardzo odległych światów, że ich związek dla wielu okazać mógłby się tylko sporym mezaliansem. Jak to jednak w życiu bywa ani hrabia ani młodziutka Kate kompletnie nie interesują się takimi sprawami i postanawiają dać sobie szansę. Jednakże, czy los okaże się dla nich łaskawy, tego Wam zdradzać nie będę, bo też nie chcę Wam psuć owej lektury. Oboje są również dość dobrze zarysowani, więc naprawdę nie mam do nich zastrzeżeń. Wielki plus także za pozostałe postacie i ogólny klimat powieści. 

Styl autorki, głównie dzięki temu, że jest lekki i łatwy w odbiorze, wciągnął mnie niemalże od samego początku i spowodował, iż ową książkę przeczytałam zaledwie w niecały jeden dzień. Bez wątpienia również zachęcił mnie od do sięgnięcia po inne powieści autorki, co z pewnością uczynię w najbliższym czasie. 

Muszę również wspomnieć o tym, iż powieść ta nie jest zwyczajnym romansem. Jest to bowiem przede wszystkim piękna, momentami aż wzruszająca opowieść o kobiecej sile, jak również o tym, że warto jest mieć marzenia i dążyć do tego, aby się one spełniły. Uczucie rodzące się pomiędzy hrabią, a Kate to tak naprawdę tylko dodatek do całej tajemniczej i trudnej historii, w której naprawdę brak miejsca na nudę

Reasumując "Tajemnice zamku" polecić mogę Wszystkim tym, którzy lubują się w tego typu powieściach, jak również fanom autorki, którzy jeszcze nie mieli okazji sięgnąć po tę pozycję. Zachęcam również Wszystkich tych, którzy tak, jak ja wcześniej nie poznali jeszcze twórczości autorki - jeśli jesteście fanami tzw.powieści obyczajowych z wątkiem historycznym w tle, to koniecznie musicie sięgnąć po tę powieść.

11 komentarzy :

  1. Cieszę się zatem, że książka przypadła Ci do gustu, i że nie zmarnowałaś czasu na jej czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Romanse omijam, ale ten mnie nawet ciekawi :) Zresztą lubię czasami sięgnąć po coś lekkiego i odprężającego :) A wątki historyczne wprost uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już po okładce widzę, że to musi być piękna historia :D Z twórczością autorki jeszcze się nie spotkałam :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię twórczość Krystyny Mirek, dlatego będę miała na uwadze powyższy tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że sięgnę. Wydaje się bardzo ciekawa i inna od książek, które czytam :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tej pory przeczytałam jedną książkę autorki i była taka sobie, nie mam póki co ochoty sięgać po jej książki, choć przyznam, że jest kilka takich na które zwróciłam uwagę i pewnie kiedyś przeczytam :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupełnie nie widzi mi się niestety ta książka, ale cieszę się, że Ty spędziłaś z nią miło czas :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jestem pewna czy książka by do mnie trafiła, ale nie mówię nie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zdecydowanie nie jestem fanką takich powieści, więc tutaj zdecydowanie podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mnie kusi ten motyw zamku. I skoro to wzruszająca powieś, to muszę ją mieć.

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam czytać, recenzje ludzi zadowolonych po lekturze danej książki :)

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka