wtorek, 14 lutego 2017

Liebster Blog Award #3 , czyli o mnie słów kilka.


Szczerze przyznam, że nie lubię wszelkich tego typu tagów, nominowań i pytań, bowiem nigdy nie uważałam,żeby informacje o mnie były dla kogoś jakoś szczególnie ważne. Los jednak chciał, że zostałam po raz kolejny już nominowana do Liebster Blog Award przez osobę, którą bardzo lubię, poprzez co postanowiłam, że odpowiem na jej pytania. Ta osoba, to oczywiście nikt inny, jak Angelika z bloga Tylko magia słowa, której serdecznie dziękuję za pytania.

1. Gdybyś miał/a złotą rybkę, która spełnia trzy życzenia, to co byś sobie zażyczył/a? 

Pierwsze i od razu dość ciężkie pytanie. Gdybym jednak miała taką możliwość, to z pewnością w pierwszej kolejności swoje myśli i życzenia pokierowałabym w stronę swojej rodziny, życząc im zdrowia i wszelkiej pomyślności. Drugim życzeniem niewątpliwie byłby fakt, abym zawsze czuła się po prostu spełniona i szczęśliwa, robiąc tylko to na co rzeczywiście mam ochotę. Ostatnie z możliwych życzeń dotyczyłoby pewnie możliwości udzielenia pomocy jak największej liczbie osób chorych i pokrzywdzonych przez los.

2. Cytat, który tak bardzo zapadł Ci w pamięć i stale Ci towarzyszy?

Jeden z nich stale i niezmiennie towarzyszy mi od lat i myślę, że ciągle będę o nim pamiętać. Swoją drogą, jest to jedna z zasad, którymi kieruję się w swoim prywatnym życiu. 

"Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię on do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem."  Cóż, chyba nie muszę w żaden sposób tego komentować?

3. Gdybyś miał/a polecić mi po jednej książce autora zagranicznego oraz polskiego, to jakie by one były i dlaczego akurat te?

Mam to szczęście, że znam Cię od jakiegoś czasu, stąd też mogę napisać, że znam Twój gust odnośnie wyboru książek. Z przyjemnością zatem chciałabym polecić Ci nie jedną, a wszystkie książki autorstwa Camilli Lackberg - jednej z moich ulubionych szwedzkich autorek. Myślę, że jej seria kryminałów z pewnością przypadłaby Ci do gustu.
Natomiast jeśli mowa o polskich autorach, to zdecydowanie tutaj wspomnę o twórczości Edyty Świętek, a szczególnie o jej książce "Noc Perseidów", która to jest moją ulubioną powieścią autorki. Sądzę, że skomplikowana i bardzo życiowa historia głównej bohaterki, jak i sam styl owej autorki przypadłyby Ci do gustu.

4. Czym interesujesz się poza czytaniem książek?

Z racji tego, że czytam naprawdę sporo i poświęcam na to dosłownie każdą wolną chwilę, ciężko jest mi zająć się dodatkowo czymś innym. W przeszłości jednak moją wielką pasją była również moda, choć daleko mi do osoby, która w jakikolwiek sposób podążałaby za wszystkimi trendami ;-)

5. Gdybyś miał/a bilet w jedną stronę, gdzie chciałbyś/abyś się znaleźć i dlaczego tam?

Kolejne trudne pytanie, bowiem naprawdę ciężko byłoby mi wybrać takie miejsce. Gdybym jednak miała taką okazję, to wybrałabym cichą, spokojną, oddaloną od wszelkich tłumów wioskę, gdzieś daleko - najlepiej z widokiem na góry, gdzie czułabym się po prostu spełniona i bezpieczna. Tak po prostu.

6. Piosenka, która cię ostatnio nie opuszcza, to...?

Z racji mojego stanu w ostatnim czasie wyciszyłam się bardzo, żyjąc z dala od wszelkiego możliwego hałasu. Słuchanie piosenek nie jest zatem czymś, co często mi się zdarza, dlatego też nie mam na ten moment takiej piosenki ;-)

7. Co jest Twoją słabością, słabym punktem? [oprócz książek, rzecz jasna]

Niestety wiele we mnie takich cech, które powodują, iż mam słabe punkty. Niewątpliwie jednak największym z nich jest zbyt szybkie ufanie ludziom i bezgraniczna chęć pomagania im. Czasem niestety jest to bardzo zgubne, jednakże jak dotąd nie udało mi się przezwyciężyć tej słabej strony.

8. Czego się boisz?

Tutaj odpowiedź jest prosta : odkąd tylko pamiętam, bardzo boję się burzy i wszystkiego, co pełza. Serio! Żmije, węże i wszelkie tego typu stworzenia paraliżują mnie totalnie.

9. Żywioł, z którym się utożsamiasz?

Mam ciężki charakter i czasem trudno komukolwiek ze mną wytrzymać, więc myślę, że porównanie mojej osobowości do ognia wcale nie byłoby złym porównaniem. 

10. Za co kochasz książki?

Przede wszystkim za to, że dzięki nim choć na chwilę mogę oderwać się od swoich codziennych problemów i przenieść się w świat bohaterów - czyli świat, który po części sama mogę sobie wybrać, sięgając po konkretną lekturę. Niewątpliwie również kocham książki za to, iż dzięki nim udało mi się poznać tak wiele wspaniałych ludzi, z którymi z pewnością nie złapałabym inaczej żadnego kontaktu. Poza tym - książki kształcą i uczą, zapewniają nam tak wiele wartości i mądrości, że doprawdy ciężko byłoby ich nie kochać.

11. Masz jakieś uprzedzenia?

Zapewne mam, jak każdy człowiek, jednakże nic sensownego nie przychodzi mi teraz na myśl. Wybacz.

***

I to na tyle, jeśli mowa o owej nominacji. Raz jeszcze dziękuję Angelice za wszelkie pytania. Ciekawa również jestem Waszych odpowiedzi na nie.

10 komentarzy :

  1. <3 <3 <3
    "Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię on do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem."
    <3 <3 <3

    Uwielbiam i aż przesłałam Ci kilka moich serduszek! Mnie też ten cytat niesamowicie wpadł w pamięć!
    Miło mi Cię lepiej poznać - i to z takim dobrym efektem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też odpowiadam na te pytania Angeliki i do łatwych one nie należą :)
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że uwielbiamy ten sam cytat :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja burzę uwielbiam. Zawsze tak było.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten cytat jest rzeczywiście bardzo dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pełzające rzeczy też mnie obrzydzają. A cytat.... Wstrzymam się id komentarza xd Dziękuję Kochana, że zrealizowałaś tą nominację. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jednym z moich życzeń kierowanych do złotej rybki byłaby prośba, aby powstawały tylko wartościowe książki, aby była pewność, że każda z nich warta jest naszej uwagi, tylko jak je wartościować? ;)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe odpowiedzi, a cytat rzeczywiście mocny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cytat zapiszę sobie to wykorzystania w kolejnej książce :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka