Najlepsze prezenty dla mola książkowego.

Co roku, kiedy nadchodzi okres Świąt Bożego Narodzenia moja rodzina zasypuje mnie milionem pytań dotyczącym tego, co też na te święta chciałabym znaleźć pod choinką. Jako, że niemalże wszyscy wiedzą, iż moją wielką pasją jest czytanie książek wbrew pozorom mają ogromny problem z zakupem odpowiedniego prezentu. Przy tylu czytanych przeze mnie książkach kupienie tej jednej, której a) nie przeczytałam, b) będzie wartościowa, c) przypadnie mi do gustu jest nie lada wyczynem, więc corocznie bardzo im współczuję. Wychodząc naprzeciw takim pytaniom, wszak wiem, że nas, moli książkowych jest naprawdę wielu postanowiłam napisać post dotyczący tego, co też można kupić nam jako idealny prezent, nie tylko na święta. Mam nadzieję, że będzie on dla wielu osób inspiracją. Kolejność prezentów jest oczywiście przypadkowa.

1. Nie od dziś wiadomo, że nic tak nie poprawia czytania, jak dobra zakładka. Wcale nie musi być pomysłowa, bo też znam ludzi (sama zresztą kiedyś tak robiłam), że za zakładkę służyło mi niemalże wszystko to, dzięki czemu dałam radę zaznaczyć tekst. I tak o to wielokrotnie moje pocztówki, kawałki papieru, czy też zwyczajna przypadkowa rzecz stawała się moją zakładką. Odkąd jednak założyłam tego bloga zewsząd bombardowały mnie przeróżne posty dotyczące tychże umilaczy lektur, że aż w końcu sama postanowiłam zakupić sobie kilka unikalnych sztuk, które posłużą mi na długi czas. Poniżej prezentuję Wam kilka znalezionych i bardzo pomysłowych zakładek.




Piękna i niezwykle oryginalna zakładka, którą można podarować zarówno starszemu, jak i młodszemu czytelnikowi. Źródło : Allegro

Śmieszne, zwierzęce zakładki, które poprawią niejedną lekturę. Źródło : Allegro  (Cena to tylko 3zł za sztukę!).


Piękna, niezwykle romantyczna, ręcznie robiona zakładka. Źródło : decobazaar.com


Ręcznie robione, pomysłowe i równie piękne co pozostałe sowy. Źródło : decobazaar.com

2. Równie ważne co zakładki są wszelkiego rodzaju gadżety książkowe, czyli nic innego, jak kubki, poszewki na poduszki, koszulki, notesy itp. Poniżej kilka wybranych przeze mnie przykładów.


Jakże pomysłowa i niezwykle oryginalna torba bawełniana, idealna na późniejsze książkowe zakupy. Źródło : sklepzcytatami.pl


Kubek z cytatem. Źródło : sklepzcytatami.pl



Wspaniałym pomysłem na prezent dla książkoholika może być również zakup kalendarza na najbliższy rok, wszak nie od dziś wiadomo, że gdzieś te swoje myśli podczas lektury trzeba zapisywać, prawda? :) Może być to kalendarz, a może być to zwyczajny notes z pomysłową okładką. Pomysłów jest naprawdę sporo!


Źródło : Allegro 

Allegro.pl



3. Nic tak nie pasuje do lektury, jak idealnie dobrana herbata/kawa i oczywiście (wedle gustu) świeczki zapachowe/woski. Jestem pewna, że większość moli książkowych zwraca uwagę na dobrą atmosferę, a nic nie poprawi jej tak, jak wyżej wspomniany zestaw. Na rynku istnieje tak wiele różnych rodzai herbat, kaw i świeczek, że wybór tej jedynej może być naprawdę trudny. Robiąc jednak prezent jakieś osobie raczej znamy jej upodobania, więc wierzę w to, że również i w tym przypadku nie byłby to dla Was tak duży problem. Idealne na zimę są wszelkiego rodzaju herbaty rozgrzewające, natomiast co do zapachu świec, to może tradycyjnie te, które choć trochę przybliżą nam magię świąt? :)

Źródło : Allegro


4. Kolejnym udanym prezentem dla każdego kochającego książki będzie prenumerata czasopisma, oczywiście o książkach. Na rynku dostępne są głównie dwa tytuły, które prezentuje poniżej. 




5. W ostatnim czasie coraz więcej jest tzw.boxów książkowych, a każdy kolejny jest coraz bardziej pomysłowy. I choć jak dotąd nie udało mi się kupić żadnego z nich, to jednak byłabym ogromnie szczęśliwa w momencie otrzymania jakiegokolwiek. Obecnie jest ich tyle, że nie sposób mi je tu wszystkie wymienić, więc prezentuje te najbardziej popularne.

Box wydawnictwa Moondrive. Źródło : moondrive.woblink.com


Box MyBookBox "Merry Christmas". 


Epikbox, znane teraz jako EpikPage.

6. Na koniec pozostawiłam najtrudniejszą część, jaką jest oczywiście zakup idealnej książki. W tym przypadku ciężko jest mi Wam cokolwiek doradzić, bo gustów jest prawdopodobnie tyle, co ludzi. Pozostaje mi jedynie poradzić Wam, abyście stale obserwowali, co też czyta dana osoba i na podstawie tego lub drobnych jej wskazówek wybrać książkę idealną. Jeśli nadal jest to dla Was ogromnym problemem idealne okażą się tzw. karty podarunkowe, które większość księgarni ma w swojej ofercie.


Jeśli nadal jesteście żądni wiedzy i pomysłów odsyłam Was do podobnego artykułu na portalu Kobiece Porady, link tutaj. 
Jeśli już traficie na swój idealny prezent, warto również zastanowić się nad pomysłowym opakowaniem, które możecie wykonać własnoręcznie. Pełne instrukcje również dostępne są na portalu Kobiece Poradytutaj i tutaj.
Mam wielką nadzieję, że mój post choć trochę pomoże Wam w wyborze prezentu idealnego. Powodzenia!

Artykuł w żaden sposób NIE jest sponsorowany.

18 komentarzy :

  1. Jest w czym wybierać. Dla każdego coś dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim przypadku wybór prezentu trwa wieczność... ale jeżeli miałbym stanąć przed wyborem prezentu książki dla kogoś kto czyta, to pewnie skapitulowałbym na starcie :D. Karty podarunkowe są chyba idealne! W tym roku na pewno skorzystam, tym bardziej ze karta gwarantuje trafność i zadowolenie obdarowanej osoby. Nawet nie tylko dotyczy to książek, ale również innych prezentów. Pomysl super! Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Karta podarunkowa wydaje się być idealnym prezentem,że też wcześniej na to nie wpadłem :) Świetny post,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam kogoś takiego,komu nie wiedziałam co kupić. Ten post bardzo Mnie zainspirował do zrobienia prezentów. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze że taki post się pojawił.Dzięki niemu można wybrać coś dla swoich bliskich.Z pewnością mi pomógł w doborze prezentu.Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi bardzo podobają się Twoje propozycje :)
    Wszystkie prezenty chętnie zobaczyłabym pod swoją choinką :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te zwierzęce zakładki są cudne. Jako że wychowała małego molika książkowego są idealnym dodatkiem do prezentu pod choinkę;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja już od dawna sobie cenię rzeczy niezwiązane z książkami ;) Jak dostanę całą baterię kosmetyków, to... nie muszę już sama ich kupować i mogę kupić coś innego (czyt: książki) ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. W sumie to mi się marzy taka ładna, metalowa zakładka :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja swojemu narzeczonemu sprezentuję kartę z empiku, bo trafić w jego gust czytelniczy jest ciężko :) super post!

    OdpowiedzUsuń
  11. chciałabym dostać jakiś książkowy gadżet, ale najbardziej podoba mi się ten kalendarz z małą Mi <3 pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio coś czuję niedobór gadżetów książkowych, bo wszędzie takie ładne ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe propozycje. A bon chyba najlepiej się sprawdza. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie byłabym zadowolona szczególnie z jakieś ładnej zakładki np.jak ta pierwsza czy boxa. Ja nie wiem jak mój chłopak może nie wiedzieć co mi kupic:D jak nawet tylu książek jeszcze nie przeczytanych

    OdpowiedzUsuń
  15. chyba najbardziej ucieszyłabym się z bonu, ale jeszcze sie nie zdarzyło bu y ktoś kupił mi książkę którą już czytałam więc nie mam obaw ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta pierwsza zakładka jest świetna <3
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka