Fanbook nr 4/2016.


Dzisiaj przychodzę do Was z postem dotyczącym najnowszego wydania magazynu Fanbook. Ci, którzy w miarę regularnie śledzą mojego bloga wiedzą, iż czytam tę pozycje niemalże od samego początku jej istnienia na naszym wydawniczym rynku. Na początku gazeta ta kosztowała jedyne 1,99zł i z racji tego miała tyle samo zwolenników, co przeciwników. Po pewnym czasie jednak redakcja postanowiła zmienić wszystko niemalże o sto osiemdziesiąt stopni i tym sposobem od początku tego roku Fanbook ukazuje się w nowej szacie graficznej, i w nowej cenie rzecz jasna.

Poprzedni numer czasopisma z wielu względów nie przypadł mi do gustu, o czym zresztą mogliście przeczytać w moim sierpniowym poście tutaj. Mam jednak ogromny sentyment do tej gazety, więc widząc tylko jej nowy numer, czym prędzej popędziłam do sklepu w celu jego zakupu. Po moim ostatnim rozczarowaniu oczekiwań nie miałam żadnych i wyszło mi to nawet na dobre, bo to wydanie, w porównaniu z poprzednim jest o niebo lepsze. Naprawdę!

Pierwsze, co rzuca się w oczy to oczywiście okładka, a na jej zdjęcie Joanny Opiat-Bojarskiej, z którą to przeprowadzono naprawdę ciekawy wywiad. Swoją drogą, ja jeszcze nie miałam okazji do przeczytania chociażby jednej książki owej autorki i wywiad ten sprawił, że mam ogromną ochotę by jak najszybciej fakt ten zmienić. 

Kolejną mocną stroną najnowszego wydania Fanbooka jest artykuł pt. "Czy księgarnie muszą upaść?", w którym to omawiany jest nasz polski rynek wydawniczy, jak również sytuacja polskich księgarni. Uczestnikami debaty byli m.in. : Sonia Draga, prezes wydawnictwa Sonia Draga, Maciej Makowski, prezes wydawnictwa Prószyński i Ska czy też Krzysztof Olesiejuk czyli nikt inny, jak prezes Firmy Księgarskiej Olesiejuk. Uczestnicy owego spotkania próbowali odpowiedzieć na tak ważne pytania, jak "Dlaczego spada liczba księgarń?", "Czy wzrośnie cena książek, gdy wejdzie ustawa o książkach?", "Kto powinien dbać o podniesienie czytelnictwa?", dlatego też nie pozostaje mi nic innego, jak tylko szczerze zachęcić Was do sięgnięcia po czasopismo chociażby dla tego artykułu.

W gazecie nie zabrakło również rubryki, w której redakcja Fanbooka poleca wybrane przez siebie książki. Jest ich naprawdę sporo i myślę, że są tak różnorodne, że trafią w gusta niemalże każdego odbiorcy czasopisma. Osobny artykuł poświęcono nawet książkom kucharskim,co uważam za duży plus, bowiem polecane tytuły nie są tymi, których wszędzie ostatnio pełno. 

Inne ciekawe artykuły, to m.in. : Najlepsze sagi fantasy dla młodzieży, wywiad z Lailą Shukri - autorką takich książek jak "Jestem żoną szejka", czy też "Byłam służącą na arabskich pałacach", a także wiele, wiele innych.

Reasumując, jak sami widzicie najnowsze wydanie Fanbooka bardzo przypadło mi do gustu, zatem nie pozostaje mi nic innego, jak tylko szczerze Was zachęcić do lektury owego magazynu. Myślę, że warto!

16 komentarzy :

  1. z checia bym bym przeczytala lae nigdzie u mnie w sklepach nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja musze koniecznie nabyć :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z reguły nie czytam takich gazet,ale skoro Pani ją poleca,to rozejrze się za nią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz widzę to czasopismo na oczy, ale artykuł o ciekawym fantasy bym chętnie przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też zawsze czytam Fanbooka choć najnowszego numeru jeszcze nie mam;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Również kupuję ten magazyn, chociaż moje serce skradł kwartalnik Książki, który kupuje regularnie. Dopiero teraz zauważyłam, że zmieniłaś szablon - zmiany na lesze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo,choć przyznam,że będę jeszcze nad tym szablonem pracować :) Pozdrowienia!

      Usuń
  7. Od niedawna wiem o istnieniu tego magazynu. Z ciekawości pewnie go kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie spotkałam się z tym magazynem, a z chęcią bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też o nim nie słyszałam :)
      http://justboooks.blogspot.com/

      Usuń
  9. Jestem już po lekturze. Ciekawe teksty znalazłam w tym numerze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pani Opiat Bojarska ... pisze dobre książki, wiele o nich się naczytałam, ale jak narazie nie miałam okazji się skusić na żadną z powodu braku ich w mojej biblio0tece. Zobaczymy, może po nowym roku coś dojdzie. ;) A tego czasopisma jeszcze nie czytałam, może kiedyś to zmienię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę zakupić najnowszy numer tego magazyny, bo dawno go już nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nigdy nie cxytałam, widzę, że ten numer by mi się spodobał:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałam w rękach kiedyś jeden egzemplarz, a później zapomniałam o tym magazynie. Chyba muszę nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam pierwsze numery, teraz na razie odpuściłam.

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka