czwartek, 15 grudnia 2016

9 książek ze świętami w tle...


Z racji tego, że coraz więcej osób szukało na moim blogu książek ze świętami w tle postanowiłam ułatwić im zadanie i stworzyć jeden post, w którym znajdą wszystkie potrzebne informacje. Mam nadzieję, że przypadnie Wam on do gustu i sięgnięcie po choć jedną książkę z tego zestawienia. Pod uwagę wzięłam nowsze i te nieco starsze powieści zarówno polskich, jak i zagranicznych pisarzy. Kolejność miejsc jest oczywiście przypadkowa. Wszystkie opisy książek pochodzą od wydawców.




"Śnieżyca zamienia małe górskie miasteczko w prawdziwie romantyczne ustronie. A przynajmniej tak się wydaje… Bo przecież przedzieranie się z unieruchomionego pociągu przez mroźne pustkowia zazwyczaj nie kończy się upojnym pocałunkiem z czarującym nieznajomym. I nikt nie oczekuje, że dzięki wyprawie przez metrowe zaspy do Waffle House uda się odkryć uczucie do wieloletniej przyjaciółki. Albo że powrót prawdziwej miłości rozpocznie się od nieprzyzwoicie wczesnej porannej zmiany w Starbucksie. Jednak w śnieżną noc, kiedy działa magia Świąt, zdarzyć może się wszystko…"

Dla fanów twórczości Johna Greena pozycja obowiązkowa!








"Do Biura Przesyłek Niedoręczonych trafiają listy i paczki, które nigdy nie dotarły do adresatów. Zuzanna zaczyna tam pracować, bo ją samą też prześladuje pewien niewysłany w porę list. Z czasem coraz bardziej intrygują ją tajemnice innych ludzi. Kiedy trafia na listy, których nadawcy od trzydziestu ośmiu lat nie mogą się spotkać, postanawia wziąć sprawy w swoje ręce. Ma czas do Wigilii, potem będzie za późno…"

Moja recenzja tutaj.









"W księżycową jasną noc" to wspaniała opowieść, w której William Wharton w poetycki i głęboko poruszający sposób przedstawia bezsens i okrucieństwo wojny. Akcja powieści toczy się na tyłach frontu w Ardenach w grudniu 1944 roku. Sześciu młodych Amerykanów natyka się na grupę żołnierzy niemieckich, tak samo zagubionych w chaosie wojny jak oni sami. Wszyscy stają wobec niezwykłego dylematu: mają już dość zabijania, ale nie chcą też umierać. Do spotkania dochodzi w księżycową jasną noc..."


Klasyk godny uwagi!





"Pan Alojzy, sympatyczny właściciel małej księgarenki przy ul. Wiśniowej, postanawia zamknąć swój sklepik z książkami. Prowadził go przez prawie pół wieku, ale jest coraz starszy, brakuje mu sił. Chciałby odpocząć i wreszcie zrealizować swoje marzenie o dalekiej podróży do córki, mieszkającej w Australii.



Księgarenka, jego całe życie, zostanie zamknięta, ale nie tak zwyczajnie, z dnia na dzień. Dla jej wiernych, stałych bywalców pan Alojzy przygotował prezenty. Postanowił obdarować ich egzemplarzami swoich ukochanych książek. Dla każdej osoby wybrał pozycję szczególną, taką, która jego zdaniem może być dla tej osoby drogowskazem albo pocieszeniem. Piękna i roztrzepana Celestyna otrzyma od niego Błękitny zamek Lucy Maud Montgomery. Dla tajemniczej Alicji pan Alojzy ma oczywiście Alicję w Krainie Czarów, a dla bezwzględnego reżysera Opowieść wigilijną. Największa niespodzianka spotka jednak Ryszardę Kociołek, w ręce której trafi Wielka księga Kubusia Puchatka.


Książki są przewodnikami duszy, w to wierzy pan Alojzy. Czy ma rację? Czy uda mu się rozświetlić smutne poranki pewnej zapracowanej kobiety, która naprawdę nie znosi Świąt, i przywołać uśmiech na twarz małego chłopca? Czy moc obdarowywania i czynienia dobra ma taką siłę, że smutny sekret pana Alojzego przestanie tak bardzo ciążyć mu na sercu?"

Książka napisana przy współpracy kilku czołowych polskich autorów, na którą również warto zwrócić uwagę.



"Wydaje się, że w okresie przedświątecznym lista obowiązków pani domu nie ma końca. Dlatego w tym roku Joy, Laura i ich przyjaciółki z klubu robótek ręcznych decydują się na strajk. Jeśli ich mężowie i dzieci oczekują wystawnych Świąt, muszą zająć się wszystkim sami. Bojkot świątecznych obowiązków zaczyna żyć własnym życiem, gdy pewna reporterka nagłaśnia sprawę w gazecie i do strajku przyłącza się więcej kobiet."

Lekka, zabawna powieść z przesłaniem, która idealnie nadaje się na świąteczne odstresowanie.






"Lou, biznesmen, mąż i ojciec dwojga małych dzieci, żyje głównie pracą. Zaniedbuje rodzinę i wciąż ma tyle obowiązków, że najchętniej przebywałby w dwóch miejscach jednocześnie. Na kilka tygodni przed Bożym Narodzeniem spotyka tajemniczego żebraka, Gabe'a, którego postanawia zatrudnić w swojej firmie. Wkrótce Lou odkrywa, że Gabe posiada umiejętność... bycia w dwóch miejscach jednocześnie! Czy to faktycznie możliwe? Sympatyczna powieść o tym, co w życiu naprawdę najważniejsze."

Wzruszająca i pełna napięcia opowieść o tym, jak ważna w życiu każdego człowieka jest rodzina.



"Pełna komicznego wdzięku i świetnych obserwacji obyczajowych powieść o współczesnych, zabieganych kobietach, miłości, przyjaźni i o świątecznym szaleństwie! Carol, redaktor naczelna miesięcznika dla kobiet, tak bardzo jest zajęta pracą, że gdyby nie jej siedmioletni synek, w ogóle nie urządzałaby żadnych świąt. Beth do Wigilii przygotowuje się od września, by zaimponować swemu niedawno poślubionemu, znacznie starszemu mężowi, dorównać jego nie żyjącej żonie i utrzeć nosa nieznośnej pasierbicy. Wszystkim przydarzy się coś, co odmieni nie tylko ich święta, ale i dalsze życie..."

Idealna pozycja dla osób ceniących sobie książkę z humorem.





"W ogarniętym bożonarodzeniowym nastrojem Londynie jest tylko jedna osoba, która się ze świąt nie cieszy. To Ebenezer Scroodge - skąpiec jakich mało. Nie świętuje, życie poświęcił na oszczędzanie, nie widzi powodu, dla którego miałby zmienić na czas świąt swoje zwykłe obyczaje. Nawet się nie spodziewa, że te święta odmienią jego los, a najbliższe noce zdecydują o jego dalszym życiu. Ebenezer, za sprawą swojego zmarłego przyjaciela, spotyka trzy duchy..."

"Opowieść wigilijna" to klasyka sama w sobie, po którą zawsze warto jest sięgać.







"Jest taka noc w roku, trochę cudowna, przynajmniej wyjątkowa. W każdym mieście, na każdej uliczce mieszkają zwyczajni bohaterowie codziennego życia. Zapraszamy na ulicę Cichą 5, możecie zajrzeć przez jej rozświetlone okna.

Stare mieszkania kryją piękne historie. Świadectwa przemijających smutków, spełnionych marzeń, odnalezionych szczęść. Siedem mieszkań, siedem opowieści..."


Zbiór siedmiu świątecznych opowiadań autorstwa siedmiu polskich autorów, który również szczerze Wam polecam.




I to na tyle jeśli chodzi o polecanie przeze mnie książki ze świętami w tle. Mam nadzieję, że choć jeden tytuł zwrócił na Was szczególną uwagę. Koniecznie dajcie mi również znać, jak wyglądałaby Wasza lista 9 świątecznych książek.

P.S. Wszystkim Wam przypominam również o tym, aby trochę wyluzować :) Święta są po to, aby się cieszyć, a nie stresować :) Oczywiście sama po sobie wiem, że łatwo się mówi takie słowa, gdy cały dom jest "wywrócony do góry nogami" i trzeba go jakoś ogarnąć. Mi z pomocą zawsze przychodzą takie serwisy jak Kobiece Porady, na którym codziennie publikowane są przeróżne artykuły, które mają na celu pomóc nam w tym przedświątecznym stresie. Jeśli zatem interesują Was takie tematy i chcecie łatwo, i szybko zmienić np.wystrój Waszego domu lub bez stresu opakować samodzielnie świąteczne prezenty, to szczerze Wam polecam ten serwis. Po kliknięciu w jego nazwę automatycznie zostaniecie przekierowani na stronę Kobiece Porady

26 komentarzy :

  1. Księgarenkę muszę koniecznie przeczytać. Koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również i mam to zamiar zrobić jeszcze w tym roku :))

      Usuń
  2. Niestety, ale w tym roku już Mikołaj ma prezenty. Może po świętach... :D

    Pozdrawiam! ♥
    Świat oczami dwóch pokoleń

    OdpowiedzUsuń
  3. W tym roku ze świątecznych czytam Księgarenkę (brakuje mi na liście Siedmiu życzeń, w tamtym roku zrobiło na mnie duże wrażenie!), Księgę wyznań Dasha i Lily, Jeżynową zimę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do "Jeżynowej zimy" to muszę się zgodzić, bo była to naprawdę piękna historia ;-)

      Usuń
  4. Chciałabym przeczytać książkę Nataszy Sochy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie będę się zaczytywać w Podarunek :D

    OdpowiedzUsuń
  6. "Cicha 5", "Księgarenka przy ulicy Wiśniowej", "Opowieść wigilijna" oraz "W śnieżną noc". Za to mam ogromną ochotę na "Biuro przesyłek niedoręczonych" i "Anioła do wynajęcia". :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podarunek - kusi mnie ze względu na autora książki, uwielbiam tę pisarkę i ostatnio mnie rozczarowała, mam nadzieję, że jak ją przeczytam, to mi się spodoba. Opowieść Wigilijna - ma w sobie coś, co sprawia, że albo ją czytam, albo oglądam częściej niż raz, czy dwa w życiu. Lubię do niej powracać. Bardzo. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam Księgarenkę przy ulicy Wiśniowej i oczywiście Opowieść wigilijną. Obie mi się spodobały :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tylko Opowieść wigilijną czytałam z listy, ale kto jej nie czytał? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam niestety żadnej z powyższych pozycji. Ja natomiast polecam ,,Obudź się, Kopciuszku'' - niezwykle piękna i klimatyczna powieść nasączoną magiczną aurą świąt.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym przeczytać "W śnieżną noc", bo już tyle różnych opinii o tej książce słyszałam, że chyba sama sprawdzę jaka jest :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  12. o Cichej 5 czytałam też na innym blogu więc już wpisałam na swoją listę. Myślę ze w temcie ksiażek świątecznych wolałabym właśnie zbiór opowiadań niz dłuższą powieść

    OdpowiedzUsuń
  13. Taka Książka dobrym pomysłem na prezent :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Powieść Nataszy Sochy już jest na liście prezentowej. Kusi mnie również Księgarenka:)

    OdpowiedzUsuń
  15. czytałam tylko "W śnieżną noc" i byłam troszkę rozczarowana. zainteresowało mnie "w księżycową jasną noc" pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Posiadam "W śnieżną noc" i to chyba najlepszy moment, żeby się za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie szukam czegoś na święta i spadłaś mi jak z nieba :D
    Miałam czytać Greena ale po ostatnich przygodach z tym panem to ja serdecznie dziękuje póki co :D
    Innych nie znam więc mam wybór duży chociaż nie wiem czy którąś dorwę w bibliotece :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Całkiem ciekawa lista :) Swoiją drogą ciekawy pomysł pod choinkę, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałam za dużo książek o świętach, ale moim zdaniem brakuje tu "Księga wyzwań Dasha i Lily". :)

    Dwie strony książek

    OdpowiedzUsuń
  20. Widzę, że się u nas posty zbiegają przy "Biurze przesyłek niedoręczonych" i "Opowieści wigilijnej" :).

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja obecnie czytam "Świąteczna kafejka".

    OdpowiedzUsuń
  22. Te opowiadania najbardziej mnie przyciągają :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie czytałam żadnej i w tym roku już nie przeczytam, bo mam stosik gotowy ;)
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka