"Kuba. Autobiografia" Jakub Błaszczykowski, Małgorzata Domagalik.

Postanowiłam, że dzisiaj nie będę zanudzać Was kolejnym postem o jakieś powieści obyczajowej dla kobiet. Już dawno na blogu nie pojawił się żaden tego typu post, więc mam nadzieję, że taka odmiana przypadnie Wam do gustu. Autobiografie i biografie, szczególnie sławnych ludzi interesują mnie od zawsze. Na domiar tego, Jakub Błaszczykowski jest jednym z moich ulubionych piłkarzy, więc już chyba sami wiecie, dlaczego sięgnęłam po tę pozycję. I choć nie będzie to typowa recenzja wierzę, że znajdzie się wśród Was ktoś, kto zainteresuje się tą książką.

Jakub Błaszczykowski to osoba, której z pewnością nie muszę nikomu przedstawiać. Jeden z najpopularniejszych polskich piłkarzy ostatnich lat. Utalentowany i dążący do osiągnięcia wszystkich wymierzonych sobie celów. I choć jego osobę kojarzą niemalże wszyscy Polacy (i nie tylko) o jego życiu prywatnym nie wiemy zbyt wiele. W 2015 roku wraz z Małgorzatą Domagalik napisał pierwszą w swoim życiu książkę, która rzuca nowe światło na jego postać. 

Przyznam szczerze, że jest to jedna z tych książek, na lekturę której czekałam naprawdę długi czas. W końcu jednak jakimś cudem udało mi się ją zgarnąć i pomimo braku czasu, zasiąść do jej lektury. I choć od tej chwili minęło dość sporo czasu, ja nadal doskonale pamiętam niemalże każdy rozdział tej książki

Jak już wyżej wspomniałam, Kuba jest niezwykle wycofaną osobą, która skrupulatnie od wielu lat chroni swojej prywatności. Ciężko jest znaleźć o nim jakiekolwiek prawdziwe informacje, więc doprawdy lektura tej pozycji od samego początku była niemalże czymś w rodzaju poznawania jego osoby na nowo. W większości książka napisana jest w formie rozmowy dziennikarki z piłkarzem, od której naprawdę ciężko jest się oderwać chociażby na chwilę. 
Po skończonej lekturze mogę napisać jedynie tyle, że Jakub Błaszczykowski to naprawdę mądry i wartościowy człowiek. Pomimo tego, że w życiu przeżył tak wiele mniej lub bardziej dotkliwych tragedii (m.in.przeżył śmierć swojej matki) nigdy się nie poddał i dalej, z uporem niemalże maniaka dąży do wyznaczonych sobie celów. Postawa godna wybitnego sportowca, prawda? ;-)

W swojej książce porusza on głównie wałkowany przez niemalże wszystkie możliwe brukowce temat śmierci jego matki (którą notabene zabił jego ojciec).  Ta sprawa niewątpliwie ukształtowała charakter młodego Kuby i zmieniła jego życie o sto osiemdziesiąt stopni. Postawa, którą przyjął po śmierci swojej  matki pokazuje, jak silnym i dojrzałym jest człowiekiem. Rozdziały poświęcone jego mamie są tak bardzo wyważone, dojrzałe i emocjonalne zarazem, że doprawdy ciężko byłoby mi  się nie wzruszyć czytając o tak osobistych emocjach osoby, która w pewien sposób jest dla mnie autorytetem. 
Dodatkowo, pozycja ta wzbogacona jest o wiele opinii o Kubie najróżniejszych osób z jego otoczenia, w tym także jego żony, której to wypowiedziom poświęcono osoby rozdział. Tak świetny dodatek pozwala nam jeszcze bardziej poznać osobę tego prawdziwego, nieznanego dotąd Błaszczykowskiego, który pomimo tak wielkiego bogactwa nadal dla swoich starych znajomych pozostaje tym samym Kubą. W tych czasach taka postawa jest niemalże na wagę złota.

Myślę zatem, że wszyscy fani piłki nożnej i autobiografii sławnych ludzi nie będą zawiedzeni tą pozycją. Nieważne, czy znacie czy też nie postać Kuby. Treść tej książki obfituje w tak wiele mądrych i życiowych wartości, że każdy, nawet ten średnio zainteresowany sportem, czy też postacią Kuby, podczas lektury nie będzie czuć się znudzony. Szczerze polecam!

18 komentarzy :

  1. Wreszcie udało mi się doczekać tej recenzji.Teraz już z całkowitą pewnością że się nie zawiodę mogę sięgnąć po tę pozycję. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam zatem nadzieję,że owa pozycja przypadnie Ci do gustu :) Pozdrowienia.

      Usuń
  2. Bardzo fajna recenzja z resztą jak zawsze.Na pewno sięgnę po tom książkę.
    Pozdrawiam Julia
    <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze mówiąc nie jestem fanką futbolu ;) Natomiast mój mąż, jak najbardziej! Raczej nie skuszę się na tę publikację, bo choć lubię wszelkie biografie, autobiografie to jednak zdecydowanie nie moja bajka ;) Ale tytuł zapamiętuję, to dobry pomysł na prezent dla miłośników piłki nożnej, a w mojej rodzinie ich nie brakuje ;) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,to zdecydowanie dobry pomysł na prezent dla każdego miłośnika piłki nożnej :)
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  4. Co prawda nie przepadam za sportem,lecz Twoja recenzja skłoniła mnie do tego,aby sięgnąć po tę książkę<3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo lubię i szanuję Kubę. Od pewnego czasu noszę się z zamiarem przeczytania książki i chyba muszę sobie właśnie taki prezent pod choinkę zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię tego piłkarza. Z chęcią zapoznałabym się z tą pozycją :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tego piłkarza najbardziej z całego składu i niewątpliwe jest to, że jak książkę spotkam bibliotece, to na pewno wypożyczę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ania2810 POWRACA😀13 listopada 2016 11:21

    Moim zdaniem najlepszy piłkarz z całego składu. Bardzo Go lubię. Rozglądam się już za tą książką

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jestem fanką piłki nożnej, ale. Skoro Błaszczykowski ma coś wartościowego do przekazania i do tego przeżył takie ciężkie chwile, chciałabym się dowiedzieć o nim czegoś więcej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio właśnie myślałam o tej książce, by kupić ją na prezent dla mojego męża.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio zaczytuję się w biografiach, bo mam taką serię na blogu :) Nie myślałam, że mi to się spodoba, ale jestem już po kilku książkach i każdemu serdecznie polecam :)
    Tej akurat nie czytałam, bo to nie jest dziedzina, w której się dobrze czuję. Nie interesuję się sportem, ale możliwe, że dotrę do tej książki :)
    Zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest to jedyna książka, którą przeczyałem przed Tobą (jak zapewne się domyślasz). Genialna genialna genialna! Recenzja w sedno, nic dodać, nic ująć :) Pozdrawiam z północy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Biografie mnie nie interesują, ale historię tego Pana chciałabym poznać ;)
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam autobiografie, więc na pewno po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To akurat jeden z moich ulubionych piłkarzy, a jako że biografie lubię, to chętnie tę książkę przeczytam, jeśli będę mieć okazję :)

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka