czwartek, 25 sierpnia 2016

Kilka słów o najnowszym wydaniu Fanbook'a.


Cieszę się niezmiernie, że kilka dni temu ukazało się nowe wydanie Fanbooka. Jak pewnie większość z Was wie, redakcja tego czasopisma nie zawsze stawała na wysokości zadania i pismo to nie było przez długi czas wydawane regularnie. Od ostatnich trzech/czterech wydań coś się jednak zmieniło i mam wielką nadzieję,że tak już zostanie.

Niestety, po lekturze najnowszego i dwóch wcześniejszych wydań mam bardzo mieszane uczucia. Niby to wszystko takie ładne, nowocześnie wydane, a jednak czegoś mi w tej gazecie brakuje. 

Jak już kiedyś tutaj pisałam, cena 5,99zł nie jest dla mnie wysoka, jednakże biorąc pod uwagę fakt,iż w czasopiśmie tym jest coraz mniej treści, zaczynam zastanawiać się nad tym, jak długo jeszcze będę kupować tę gazetę. Ostatnie wydania to bowiem głównie wywiady, które równie dobrze mogę przeczytać w internecie, więc jakoś mnie one w ogóle nie przekonują do zakupu kolejnych wydań. Niestety, porównując pierwsze wydania Fanbooka z aktualnymi śmiem twierdzić, że te starsze, pomimo gorszej jakości papieru itd były o wiele, wiele lepsze, niż te nowe. Doprawdy nie wiem, dlaczego redakcja zmierza akurat w tę stronę, tracąc przy okazji całą wcześniejszą magię Fanbooka. Może tak właśnie działa jednak komercja, której ja nie potrafię zrozumieć? Nie wiem i szczerze liczę na to, że jednak coś się znowu zmieni, tym razem na lepsze.



 Aktualne wydanie, to przede wszystkim wywiady (m.in.z Martą Guzowską, czy Nikodemem Pałaszem), jednakże oprócz tego znaleźć w nim można artykuł dotyczący książek dla seniorów, co uważam za całkiem dobre posunięcie ze strony redakcji, bowiem dzięki temu Fanbook może poszerzać swoje grono odbiorców, a przecież o to głównie chodzi, prawda?

Oprócz tego w najnowszym Fanbooku możecie przeczytać m.in. o :

-Nielegalnym ściąganiu e-booków (bardzo ważny, choć krótki artykuł)
-Literackim Euro 2016, czyli o najważniejszych i najbardziej wpływowych autorach pochodzących/tworzących we Francji
-artykuł o Autorach Niezależnych, którzy postanowili sami promować swoją twórczość
-a także stałą rubrykę pt. "Funbook", w której nieco bardziej na wesoło przedstawione i opisane są różne dziwne/śmieszne okładki książek

To, czego zabrakło mi w tym wydaniu, to oczywiście książki polecane przez blogerów. Mam wielką nadzieję, że redakcja Fanbooka nie zrezygnowała na stałe z tej rubryki, bowiem była to jedna z głównych zalet tejże gazety.

Reasumując, mimo wszystko nadal będę miała na oku Fanbooka, jednakże z przykrością muszę stwierdzić, że nie jest on już tą fajną gazetą o książkach, na którą tak długo i niecierpliwie zawsze czekałam. A szkoda!

10 komentarzy :

  1. Pamiętam jak gazeta wyglądała kiedyś i serce mi pęka gdy czytam o tych zmianach... Faktycznie cena jest za wysoka, tym bardziej jeżeli weźmie się pod uwagę grubość gazety, nieregularność wydawania i treść. Mam nadzieję, że redakcja stanie na nogi, szkoda by było zmarnować potencjał.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że się zawiodłaś :(
    Zapraszam na konkurs: http://nieperfekcyjna-panienka.blogspot.com/2016/08/i-konkurs-niewidzialne-granice.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety ja również nie jestem zadowolony z najnowszego wydania gazety. Zgadzam się z tym,że kiedyś była to o wiele lepsza gazeta. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  4. Cena nie jest zaporowa, ale jeśli płacić to za coś przynajmniej zadowalającego. Ty miej na oku gazetę, a ja będę mieć na oku Twoje posty, jak napiszesz, że warto, to kupię:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytam tej gazety i ... chyba to się nie zmieni. Pozdrawiam ciepło. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę właśnie kupić sobie ten najnowszy numer. Widać, że redakcja zmierza w sobie tylko znanym kierunku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jeszcze nie czytałam w ogóle tego magazynu, ale z ciekawości zerknęłabym do środka ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam parę egzemplarzy, ale nieszczególnie mnie wciągnęły ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że twórcy magazynu powinni przede wszystkim stawiać na treść. Szkoda, że właśnie w tym punkcie nieco zawodzą... Może sobie kupię najnowszy numer i sama zweryfikuję. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja do tej ory jeszce nie czytałam żadnego wydania tego magazynu. Róznież mam nadzieję, że nie zrezygnowali z książek polecanychprzez blogerów, bo ta rubryka najbardziej przyciąga mnie do magazynu :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka