wtorek, 12 lipca 2016

[PRZEDPREMIEROWO] Dlaczego warto przeczytać "Jak powietrze" ?


 
Jakiś czas temu poinformowałam Was o tym, że zostałam jedną z ambasadorek najnowszej powieści Agaty Czykierda-Grabowskiej pt."Jak powietrze". Od samego początku moje oczekiwania wobec tej lektury były dość spore i naprawdę nie mogłam doczekać się dnia, w którym wreszcie uda mi się tę książkę przeczytać. Ku mojej wielkiej radości powieść ta przypadła mi do gustu, z czego jestem bardzo zadowolona, no bo jak już czemuś patronować, to niech to "coś" będzie naprawdę dobre, czyż nie?
Jak dotąd w sieci pojawiło się już kilka recenzji innych ambasadorek, do lektury których oczywiście szczerze Was zachęcam. Z tego względu postanowiłam jednak, że nie napisze do Was typowego postu z moją opinią, tylko w kilku zdaniach postaram się Was zachęcić do sięgnięcia po "Jak powietrze".

Oliwia i Dominik. Dwa różne, niepowiązane ze sobą światy. Ona, wychowana w bogatej,choć nie do końca szczęśliwej rodzinie. On, wychowanek domu dziecka, obecnie sprawujący opiekę rodzicielską nad swoim młodszym rodzeństwem. Jeden, pozornie niegroźny wypadek sprawia, że odtąd już nic nie będzie w ich życiu takie samo, jak przedtem.. Czy te dwa tak odległe światy zdoła im się połączyć i stworzyć coś naprawdę pięknego?

Jak już wielokrotnie tutaj pisałam, nie jestem fanką powieści new adult i wszystkim im podobnym. Jednakże, odkąd tylko zobaczyłam pierwsze wzmianki o tejże pozycji, miałam wielką ochotę na jej lekturę, więc cieszę się ogromnie, że udało mi się zostać jedną z jej ambasadorek. 

To, co pierwsze rzuca się w oczy to oczywiście okładka. Nie wiem, czemu, ale naprawdę bardzo mnie urzekła. Ogólnie bardzo nie lubię takich kolorów, ani wszelkich "dziewczęcych"/"romantycznych" okładek, jednakże ta ma w sobie to "coś", co sprawiło, że od samego początku skradła moje serce (a bardziej oczy ;-)). Bez wątpienia oddaje ona również sens całej powieści, więc jest to kolejny jej wielki plus
Niewątpliwie sam styl, jakim posługuje się autorka to kolejna rzecz, która sprawia, że lektura książki staje się bardzo przyjemna i lekka w odbiorze. W sam raz na lato, prawda? 

Najważniejszy jednak jest świat bohaterów. Pomimo tego, iż główną rolę odgrywają nastolatkowie, ich rzeczywistość wcale nie jest tak łatwa i kolorowa, jak mogłoby się wydawać. Pierwsze poważne decyzje w ich życiu, pierwsze poważne uczucia, pierwsze wzloty i upadki to bez wątpienia sytuacje, które pozostaną z nimi na zawsze. Autorce w idealny wręcz sposób udało się odwzorować typowy świat nastolatków, przedstawiając go takim, jakim jest naprawdę - nieco chaotycznym, jednakże jak najbardziej realnym. Historia Oliwii i Dominika nie jest bajką o bogatej dziewczynie i biednym, zagubionym chłopaku, i ich cudownej, choć zakazanej miłości. Jest to świetnie napisana i co najważniejsze, życiowo (!) odwzorowana opowieść o dwójce młodych ludzi, których pozornie nic (oprócz takich samych marzeń) nie łączy. Ich relacja, wspólne pasje i podobne charaktery okazują się jednak przezwyciężyć wszystko to, co stoi na drodze ich szczęścia... 

Naprawdę długo zastanawiałam się nad tym, co też mogłabym napisać, aby tak od serca polecić Wam tę książkę. Same słowa "Polecam, świetna pozycja" w tym przypadku okazują się zbyt banalne. "Jak powietrze" zasługuje bowiem na wiele bardziej wyszukanych pochwał. Nie jest to typowa powieść dla nastolatków, z której nic poza słodką,zbyt wyidealizowaną historią nie płynie. Jest to naprawdę świetnie napisana i co najważniejsze przemyślana powieść, której najważniejszą wartością jest oczywiście miłość, jak również samo życie, ze wszystkimi swoimi jasnymi i tymi nieco gorszymi odcieniami. Brak w niej jakiejkolwiek żenady i zbyt wyidealizowanych sytuacji, stąd też naprawdę chciałabym ją Wam polecić, bowiem jest to lektura, po którą sięgnąć mogą wszyscy, bez względu na płeć i wiek. Gwarantuję Wam, że lektura tejże pozycji na długo pozostanie w Waszej pamięci, a sami bohaterowie, choć nie zawsze idealni, przypadną Wam do gustu. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Autorce, jak i Pani Justynie z Wydawnictwa Znak Literanova.

27 komentarzy :

  1. Wszędzie ją dzisiaj widzę i wiem, że po prostu muszę przeczytać. Mam za sobą inną lekturę tej autorki i też byłam zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę szczerze Ci polecam, powinna Ci się spodobać :) Pozdrowienia!!!

      Usuń
  2. Bardzo,ale to bardzo by chciała przeczytać tę książkę.
    Pozdrawiam Julia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro historia jest przedstawiona w życiowy sposób, to jest to faktycznie duży plus.
    Okładka mi też się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładnie to napisałaś i rzeczywiście okładka jest piękna! Nie przepadam za new adult, ale na tę pozycję prawdopodobnie się skuszę :)
    ściskam :*
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Co do książki, to myślę, że powinna Ci się spodobać :) Pozdrowienia!!

      Usuń
  5. Przekonałaś mnie, aby sięgnąć po tę książkę. Jestem strasznie ciekawa, czy te światy się połączą i jaka nić z tego wyjdzie! Oraz gratuluję ci takich małych sukcesów:):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę, naprawdę jestem ciekawa!
    I chyba serio się skuszę!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziekuje bardzo za miła zachętę do przeczytania wspanialej ksiazki co uczunie z wielka radoscia jak tylko uda mi sie ja zakupic .

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytam na pewno, chociaż po to by sprawdzić życiowość :D jestem w akuratnym wieku, więc zobaczymy, czy podbije moje twarde, polskie serce :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Widać, że autorka dobrze opisała świat zwykłych nastolatków i przyznaję, że jestem ciekawa tła, jakie stworzyła. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje się być dość ciekawą książką... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Temat utworu mi się podoba jednak sięgnęłabym po tę pozycję chociażby ze względu na okładkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Skoro książka podoba się nawet osobom nie przepadajacym za nurtem YA to zapewne warto ją przeczytać :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Strasznie ciekawi mnie ta książka! Ostatnio strasznie jej wszędzie dużo, co podwaja moją chęć na tę historię :))
    Pozdrawiam!
    chocabooks :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam w planie tę historie. Pierwsza książka autorki mną nie zawładnęła, historia była bardzo dobra, ale autorka odrobinę za bardzo owijała w bawełnę i pojawiało się zbyt dużo zapychaczy. A nic mnie tak nie irytuje jak zapychacze fabuły. Jednak nigdy nie skreślam autorów, szczególnie debiutantów, lubię patrzeć jak, i czy, rozwijają swój pisarski warsztat, więc i tym razem z chęcią poznam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  15. O. Ostatnio napalamy się na tą książkę razem z koleżanką od recenzji :). Chętnie o niej poczytałam w twojej recenzji, bo jeszcze żadnej nie widziałam! Jestem jeszcze bardziej zachęcona!

    #SadisticWriter
    http://zniewolone-trescia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. ksiazka swoja droga ale podobala mi sie bardzo recenzja! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. okładka też bardzo mi się podoba. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. To nie są moje klimaty co prawda, ale swoją recenzją niezwykle kusisz! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem w trakcie czytania i jak na razie nie potrafię się oderwać.
    Aż się boję co będzie dalej, ale jestem strasznie ciekawa.
    Czyżby był przełom? W polski New Adult! Oby, oby, bo doceniam autorkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dużo tej książki na blogach - każda kolejna recenzja sprawia, że nabieram na nią coraz większej ochoty. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Warto ją przeczytać, bo Ty ją Słonko polecasz! I jesteś ambasadorką! Gratuluję. :*

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiło się całkiem głośno o tej powieści. Narobiłaś mi na nią ochoty :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Hej:) Nominowałam cię do Liebster Blog Award, po więcej informacji zapraszam na http://boookloverss.blogspot.com/2016/07/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka