wtorek, 21 czerwca 2016

Moje "Must read" na lato 2016!


Postanowiłam, że dzisiaj nie będę zanudzać Was kolejną recenzją i stworzę post o książkach, które bardzo chciałabym przeczytać w nadchodzącym lecie. Co prawda raczej moja praca nie pozwoli mi na sięgnięcie po każdą z tych książek, ale przynajmniej będę się starać, aby przeczytać ich jak najwięcej. Nie przedłużając jednak, przejdę od razu do sedna.

1.Pierwszą książką, jaką chcę przeczytać i mam nadzieję, że uda mi się tego dokonać jeszcze w tym miesiącu jest "Kiedy odszedłeś" Jojo Moyes. Po fenomenalnym "Zanim się pojawiłeś" naprawdę nie mogę doczekać się kontynuacji losów szalonej Lou.

Zarys fabuły :

"Nie myśl o mnie za często…

Po prostu żyj dobrze.

Po prostu żyj.


Will


Tyle że Lou nie ma pojęcia, jak to zrobić. I trudno jej się dziwić.
A jednak "Kiedy odszedłeś" to nie tylko historia o podnoszeniu się po utraconej miłości, lecz także inspirująca opowieść o nowych początkach. Pamiętając o obietnicy złożonej ukochanemu, Lou stara się znajdować nowe powody, dla których warto czekać na każdy kolejny dzień." 

 ***


2.Następny w kolejce jest kryminał autorstwa Sharon Bolton pt "Małe mroczne kłamstwa", którego premiera będzie miała miejsce 2 lipca.

Zarys fabuły :


"Catrin Quinn przed trzema laty straciła w wypadku dwóch synów.
Od tego czasu nie potrafi wrócić do równowagi. Ma depresję , widzi duchy swoich dzieci. Jej małżeństwo rozpadło się, romans ledwie się tli.
Żyje nienawiścią i pragnieniem zemsty. Bardzo dobrze zna sprawcę.. On również nie potrafi Zapomnieć o tym, co się zdarzyło. Nocami podkradają się pod swoje domy.

Gdy w okolicy znika kolejne dziecko, podejrzenia i oskarżenia spadają na Catrin. I ona, i jej były kochanek Callum, i najlepsza przyjaciółka z dzieciństwa Rachel ukrywają straszne tajemnice. Wiele ich łączy: wszyscy są w żałobie i nikt nie ufa nikomu, nawet sobie. A do odkrycia prawdy wiedzie daleka i kręta droga..."


***
 

3.Niewątpliwie kolejną książką, której nota bene zostałam ambasadorką jest oczywiście "Jak powietrze" autorstwa Agaty Czykierda-Grabowskiej. 

Zarys fabuły : 

"Niektórym może się wydawać, że Oliwii niczego nie brakuje – przystojny chłopak, świetne studia, wieczory spędzane w warszawskich klubach. Ale gdy los stawia na jej drodze Dominika, w jego bursztynowych oczach dziewczyna dostrzega coś, czego nie dał jej wcześniej nikt inny.
Dominik mieszka w obskurnej kamienicy na Pradze i musi zajmować się młodszym rodzeństwem. W jego życiu nie ma miejsca na rozrywki ani nawet na marzenia.
Choć pochodzą z dwóch różnych światów, wkrótce okazuje się, że nie mogą bez siebie żyć. On przynosi jej długo oczekiwany spokój, ona jest dla niego jak powietrze.

Ale czy taka miłość ma szanse przetrwać?

Czy Dominik potrafi odciąć się od bolesnej przeszłości?

Czy da się żyć bez powietrza?"


Premiera : 20 lipca 2016
 ***

 
4. Czwarta książka w kolejce to powieść "Pierwsza przychodzi miłość" Emily Giffin. Jak dotąd udało mi się przeczytać tylko jedną książkę autorki, tj."Ten jedyny", którą nie byłam zadowolona, dlatego też chciałabym dać jeszcze jedną szansę autorce i zaznajomić się właśnie z tą pozycją.

Zarys książki :

"Josie i Meredith to siostry. Josie jest bezdzietną singielką, Meredtih ma męża i córkę – ale żadna z nich nie jest szczęśliwa. Josie robi to, co chce, a Meredith to, co należy – ale żadna z nich nie ma tego, o czym marzy. Kiedyś miały brata. „Miały”, dlatego wszystko jest teraz takie pokręcone.

Wydaje Ci się, że znajdziesz szczęście, spełniając swoje marzenia?
A może będziesz szczęśliwa, jeśli naprawdę pokochasz?
Miłość nie zawsze przychodzi pierwsza, ale jest najważniejsza."
 
Premiera : 27 czerwca 2016
 
 ***
 
5. Piąta pozycja z mojej listy nie do końca jest tym, czym lubię, jednakże okładka i sam opis książki kusi mnie tak bardzo, że jeśli tylko będę miała ku temu okazję, to zakupię tę książkę i czym prędzej ją przeczytam. 
Zarys :

"Odkąd sięgam pamięcią, Beau Bennett był moim najlepszym przyjacielem. Kochałam się w nim, zanim wszystko się zawaliło. Teraz chłopak chce ode mnie czegoś więcej, ale nie jestem w stanie mu tego dać. Wszystko się zmieniło. Chciałabym móc powiedzieć mu dlaczego, ale nie potrafię. Nie wiedziałam, jak bardzo go potrzebuję, póki nie wyjechał na studia, a ja zostałam kompletnie sama. Pewnego dnia do miasta zawitał Asher Hunt. Chłopak z ciemnymi, urzekającymi oczyma i zarozumiałym uśmieszkiem tchnął życie w to, co ze mnie pozostało. Pomógł mi zapomnieć o bólu, który więził mnie już od tak dawna.
 
Byłam zraniona.
Zostałam ocalona.
Odzyskałam nadzieję.
Tamtej nocy myślałam, że to koniec mojej historii, jednak teraz wiem, że był to jej nowy początek.
Przynajmniej dopóki pewien sekret nie wywrócił mojego świata do góry nogami…
Ponownie."
 
Premiera : 24 czerwca 2016 
***

6. Następną pozycją jest wydana ponownie "Opowieść niewiernej" Magdaleny Witkiewicz. O tej książce słyszałam już tak wiele pozytywnych opinii, że naprawdę ciężko jest mi przejść obok niej obojętnie. 

Zarys fabuły :

"Ewa i Maciek biorą ślub. Dla niego to racjonalny krok, dla niej spełnienie marzeń. Małżeństwo nie jest jednak bajkowe. Dla Ewy zabrakło miejsca w napiętym grafiku męża. Dzieci? Temat tabu, a później powód kolejnego rozczarowania.   
W życiu Ewy pojawia się przyjaciel i kochanek z czasów młodości.
Czy to Ewa, niewierna, jest wszystkiemu winna? Nawet w małżeństwie, któremu nie można zarzucić nic, prócz tego, że brak w nim miłości?


Czy Ewa i Maciek mają jeszcze jakąś szansę?"
 
W sprzedaży od : 22 lipca 2016 
 
***
 

 7. Ostatnią na liście jest powieść autorstwa Mary Simses pt. "Apetyt na życie".  Również w przypadku tej pozycji okładka, jak i opis zrobiły swoje, bowiem głównie dzięki nim bardzo chciałabym przeczytać tę książkę.

Zarys :

"Ellen Branford chce spełnić wyrażoną na łożu śmierci prośbę babci – odnaleźć chłopaka z małego miasteczka, w którym babcia była kiedyś zakochana, i przekazać mu jej ostatni list.
Porzucając Manhattan oraz narzeczonego z wyższych sfer nowojorskich, młoda kobieta wyrusza do Beacon w stanie Maine. Krótka wizyta szybko się komplikuje, gdy Ellen omal nie tonie w oceanie i zostaje wyratowana przez cieślę będącego przypadkowym świadkiem zdarzenia. Za sprawą wypadku Ellen zostaje kimś na kształt lokalnej sławy, co może jej dopomóc w odkryciu starannie ukrywanej przez babcię przeszłości – lub wręcz przeciwnie. W miarę jak młoda kobieta dowiaduje się o babci więcej, a zarazem zaczyna wątpić w słuszność własnych wyborów, staje się jasne, że jednodniowy wypad do Beacon trzeba będzie przedłużyć."

Premiera : 25 czerwca 2016 

***

Jak już pewnie zdążyliście zauważyć, każda z tych pozycji idealnie wpisuje się w nurt powieści tworzonych typowo pod kątem kobiet. Niestety ze względu na moją pracę nie dane mi będzie sięgnąć przez najbliższe dwa miesiące po coś nieco bardziej wymagającego, zatem te lektury wydają się być dla mnie idealne, a już na pewno są idealne do odstresowania się i oderwania się choć na chwilę od pracy... ;-))

A jak wyglądają Wasze wakacyjne plany ? Jestem tego bardzo ciekawa!  

25 komentarzy :

  1. Książki wydaja się naprawdę dobre, chociaż nie słyszałam o nich zanim do ciebie nie wpadłam ;) Chętnie poczytam twoje recenzje o nich jak już je przeczytasz :)


    Pozdrawiam cie z całego serduszka <3
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się być na bieżąco z każdą jedną recenzją :) Buziaki!

      Usuń
  2. Ja czekam na Błąd od Elle Kennedy i Kiedy pada deszcz :) Poza tym idzie już do mnie (pewnie podobnie jak do Ciebie) Jak powietrze <3 i jeszcze książka Emily Giffin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniale :) Życzę Ci zatem przyjemnej i niezapomnianej lektury :-) Pozdrowienia!

      Usuń
  3. Znalazłam tu i kilka tytułów dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Kiedy odszedłeś" i nowa powieść E. Giffin- z ogromną chęcią bym ponzała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam żadnej z książek, ale "Małe mroczne kłamstwa" chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy odszedłeś również jest moim must have, również "Jak powietrze" wydaje mi się, że może przypaść mi do gustu

    OdpowiedzUsuń
  7. Książkę Emily Giffin będę na pewno czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Griffin oraz Moyes najbardziej mnie zainteresowały :) Pozdrawiam serdecznie :):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy tom Jojo Moyes chętnie przeczytam, ale za jakiś czas... Za głosno teraz o tym. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. 1,3,5 też chciałabym przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba mogłobyśmy mieć wspólną biblioteczkę!

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że nie miałabym nic przeciwko temu :D

    OdpowiedzUsuń
  13. ja chyba nie lubię robić sobie takich planów na przód - zawsze pojawi się na rynku jakaś książka, która mnie sobą zachwyci, a wtedy po prostu ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Najbardziej kusi mnie powieść Emily Giffin :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też w trakcie lata mam wielką ochotę przeczytać "Zanim odszedłeś" :)
    Pozdrawiam! ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Sama wspaniałości, aż nie wiadomo na co najpierw się zdecydować.

    OdpowiedzUsuń
  17. Tyle wspaniałości <3 życzę Ci udanej lektury :) przyznam, że najchętniej bym podkradła "Małe, mroczne klamstwa" i "Apetyt na życie"

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla mnie dlatego żadna nie pasuje - bo są to książki typowo kobiece :D
    Tylko Małe mroczne kłamstwa brzmią ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam "Opowieść Niewiernej". Kocham i uwielbiam. Nie da się od tej książki oderwac. Czekam na Twoja opinię :)

    OdpowiedzUsuń
  20. "Jak powietrze" i "Kiedy pada deszcz"- wydają mi się najbardziej odpowiednie na lato :)
    Sama chciałabym je w tym czasie przeczytać.


    www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem ciekawa książką "Jak powietrze"... Z niecierpliwością czekam na recenzję! <3

    Zajrzyj :) klik!

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba wszystkie książki Twojej listy chciałabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka