środa, 29 czerwca 2016

Book tour "Ulica Szalonej Rzeki" Joy Fielding.


Nadrabiając blogowe zaległości postanowiłam, że dzisiaj też trochę Was jeszcze pomęczę książką, którą czytałam w ramach akcji Book Tour. Tym razem będzie to powieść autorstwa Joy Fielding pt "Ulica Szalonej Rzeki".

Trzy kobiety. Trzy różne i mroczne życiorysy. Tajemnice z przeszłości, które nie dają o sobie zapomnieć. Kłamstwa i intrygi. Nieodpowiedni, destrukcyjni partnerzy. Nieudane związki i brak perspektyw na przyszłość. Ogromna chęć stworzenia nowego, lepszego życia. Zaprzepaszczone nadzieje i niekończące się chwile strachu. Poznajcie zepsuty świat Lily, Emmy i Jamie, które za wszelką cenę chcą uciec przed demonami swoich przeszłości...

"Ulica Szalonej Rzeki" to moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki i z pewnością nie będzie ono moim ostatnim. Co prawda, zawsze gdy sięgam po książki nieznanych mi autorów, mam pewne obawy, jednakże w tym przypadku, ku mojej ogromnej uciesze nie sprawdziły się one w ogóle. Otrzymałam bowiem lekturę tak bardzo obfitującą w skrajnie różne emocje i wrażenia, że do teraz, choć minęło już trochę czasu od przeczytania, nie mogę zapomnieć o bohaterach.

Zacznę od tego, że sam początek powieści jest po prostu fenomenalny. Prolog, jaki stworzyła autorka jest tak emocjonujący, że naprawdę nie mogłam się od niego oderwać i przeczytałam go dwa razy. Rzadko kiedy zdarza mi się trafić na aż tak dobrze napisany wstęp, więc doprawdy dzięki niemu miałam ochotę przeczytać tę książkę dosłownie w kilka godzin i jak się pewnie domyślacie, udało mi się tego dokonać. 

Sam zarys fabuły, jak i świat głównych bohaterek również zasługuje na uznanie. Destrukcyjna, tajemnicza rzeczywistość wciąga już od pierwszych stron. Każdą z bohaterek, pomimo oczywistych niedoskonałości i życia niemalże na krawędzi prawa, można polubić. Można też im współczuć, choć nie są one głupie. Lily, Emma i Jamie są po prostu zagubione. Ich mroczne przeszłości, w których dominowała patologia i ciągłe kłamstwa spowodowały, iż ciężko jest im ułożyć sobie normalne życie. Każdego dnia balansują na krawędzi życia i śmierci, są nieodpowiedzialne, naiwne i zachłanne, jednak nie są irytujące, co uważam za ogromną zaletę, bowiem autorce naprawdę udało się stworzyć postacie, które w żaden sposób nie denerwują i nie sprawiają, że nie chce się dalej czytać powieści. To niezwykle rzadki "widok" w tego typu powieściach, więc myślę, że na wspomniane uznanie jak najbardziej zasługuje. Ponadto autorce udało się stworzyć idealną wręcz postać psychopaty, z wszystkimi jego wadami i typowymi zagrywkami, które stosuje wobec swojej ofiary, dlatego też chociażby z tego względu będę Wam polecać tę książkę. Związek ten (oprawcy i ofiary) jest naprawdę odzwierciedlony w stu procentach, a sama psychika owego mężczyzny jest po prostu mistrzowsko opisana. Swoją drogą, zawsze się zastanawiam, przy tego typu lekturach, jakim cudem kobiety mogą być tak bardzo uległe i naiwne, żeby podporządkować się dopiero co poznanemu facetowi? Powieść ta jednak rozwiała moje wszelkie wątpliwości i to totalnie. 

Powieść tę zatem idealnie opisać może znane nam dobrze powiedzenie "Kłamstwo ma krótkie nogi, a prawda zawsze wychodzi na jaw". Czy tego chcemy, czy też nie...

Jeśli szukacie mrocznych, tajemniczych powieści, w których główną rolę odgrywa ludzka psychika to jest to książka zdecydowanie dla Was! Polecam ją również wszystkim fanom thrillerów i wszelkich tego typu gatunków. Moc wrażeń gwarantowana!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Karolinie z bloga Biblioteczka na poddaszu.
Link do akcji tutaj 

17 komentarzy :

  1. Zdecydowanie książka dla mnie. Uwielbiam dopracowane thrillery.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje się ciekawa,dlatego chętnie bym ją przeczytała.
    Pozdrawiam Julka

    OdpowiedzUsuń
  3. Recenzja jak zwykle brzmi ba rdzo przekonująco jak bedzie tylko w bibliotece z checia przeczytam pozdrawiam m...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wejść w mroczny i uwikłany świat ludzkiej psychiki? Tak,tak! To książka zdecydowanie dla mnie, z pewnością po nią sięgnę :D
    Pozdrawiam cieplutko!
    chocabom

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię thrillery, a ten wydaje się być wyjątkowo interesujący :)
    https://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam brać udział w tym Book Tourze, ale jakoś o niej zapomniałam. Teraz żałuję. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No szczerze pisząc,to myślę,że masz czego żałować :D

      Usuń
  7. Jeszcze nie słyszałam o tej pozycji, ale wydaje się bardzo ciekawa. Myślę, że po nią sięgnę, bo uwielbiam thrillery!

    Kochana, pozdrawiam cię z całego serduszka <3
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Obie książki znam i miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Thrillery, książki które zawsze uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czyli po raz kolejny, widzisz, ksiazki nie ocenia sie po okładce, super ze sie nie rozczarowalas mimo mniej znanego autora. Pozdrawiam; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, dokładnie - autorka nie była mi znana w ogóle, więc cieszę się bardzo, że nie zawiodłam się na niej :)) Pozdrowienia!!!

      Usuń
  11. Teraz to napisałaś recenzję! Przeczytałam ją dwa razy i żałuję, że jeszcze nie przeczytałam tej książki. Tyle emocji i tacy bohaterowie. Nie wiem, jak ale muszę zaopatrzyć się w tę historię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że również i Tobie przypadłaby do gustu ;) Pozdrowienia!

      Usuń
  12. Mam obecnie ochotę na jakiś thriller, dlatego chętnie rozejrzę się za "Ulicą Szalonej Rzeki".

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam thrillery i kryminały - ostatnio się nimi wręcz zaczytuję. Nie miałam przyjemności zapoznania się z tą książką, jednak teraz na pewno będę miała na nią oko ;)
    http://papierowenatchnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka