wtorek, 10 maja 2016

"Dom na jeziorze" Sarah Jio.


Nigdy nie sądziłam, że kiedykolwiek sięgnę po twórczość autorki. Wydawało mi się, że jej książki to takie typowe powieści dla kobiet, romanse, których nie cierpię, dlatego nie zdarzyło mi się przeczytać jakąkolwiek jej pozycję. Zachęcona jednak kilkoma opiniami, szczególnie Angeliki z bloga Tylko magia słowa postanowiłam zakupić "Dom na jeziorze", o którym poniżej możecie przeczytać kilka słów.

Niespełna trzydziestoletnia Ada wiedzie życie, o którym wielu może jedynie pomarzyć. Świetna praca, przystojny mąż i kilkuletnia córeczka to spełnienie jej najskrytszych marzeń. Los jednak bywa przekorny i kobieta w jednej chwili traci dosłownie wszystko. By zapomnieć o tragicznych wydarzeniach postanawia wyprowadzić się z Nowego Jorku i wyjechać jak najdalej, aby spróbować żyć na nowo. Idealne ku temu warunki znajduje na jednej z barek, która okazuje się być równie tajemnicza, co piękna...

Sarah Jio (urodzona 18 lutego 1978r) to amerykańska dziennikarka i pisarka. Jest autorką kilkunastu powieści dla kobiet, które znane są na całym świecie. Prywatnie jest matką trojga dzieci i szczęśliwą żoną.

Przyznam szczerze, że naprawdę nie sądziłam, że książka tak bardzo przypadnie mi do gustu. Nastawiałam się raczej na lekką i niezobowiązującą lekturę, której historie zapomnę wraz z zamknięciem książki. Wyobraźcie sobie zatem moje zdziwienie towarzyszące mi niemalże przez cały okres czytania tejże pozycji. Autorka bowiem stworzyła idealną powieść obyczajową, która dzięki swojemu niepowtarzalnemu stylowi wciąga od samego początku.
Historia bohaterki jest naprawdę ciekawa i sama się sobie dziwie, że pozornie coś, co wiadomo od początku jak się zakończy, mi spodobało się tak bardzo. 

"Dom na jeziorze" to przede wszystkim piękna, choć niewątpliwie smutna opowieść o losach dwóch, pozornie niepowiązanych ze sobą kobiet, które swoje szczęście odnajdują, żyjąc na jednej z barek. Obie te historie obfitują w wiele wydawać by się mogło banalnych, ale tak naprawdę ważnych wartości, które pokazują czytelnikowi, jak, za pomocą małych rzeczy można odnaleźć swoje prawdziwe przeznaczenie i wieść życie, które dla miliona ludzi na świecie jest wręcz czymś nierealnym. Niewątpliwie fani pięknych i nieco romantycznych powieści będą zachwyceni. 

Na plus zasługuje również samo wydanie książki. Dość duża, ułatwiająca czytanie czcionka i sama szafa graficzna to bez dwóch zdań jedne z największych wartości tejże pozycji. Osobiście uwielbiam książki z obwolutą, tym bardziej, jeśli tak, jak w tym przypadku jest ona tak urocza i przyciągająca uwagę :-) 

Z pewnością ta książka jest początkiem mojej przygody z twórczością autorki i mam wielką nadzieję, że kolejne jej powieści również przypadną mi do gustu. Następną pozycją, którą zamierzam przeczytać są "Marcowe fiołki", o których również słyszałam wiele pochlebnych opinii, zatem nie mogę się już doczekać dnia, w którym będę mogła na spokojnie zasiąść do lektury.

Nie pozostaje mi również nic innego, jak tylko szczerze polecić Wam tę książkę. Myślę, że wszyscy ci, którzy lubują się w powieściach obyczajowych będą wprost zachwyceni i również tak, jak ja pokochają twórczość autorki :)

25 komentarzy :

  1. Muszę wreszcie zapoznać się z autorką

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo zachęcająca recenzja! Mam w domu "Marcowe fiołki" autorki i mam również nadzieję na tak udane spotkanie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam książki romantyczne, a dodatkowo wzruszające, idealna pozycja dla mnie :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę czytałam jakiś czas temu, ale pamiętam doskonale, że bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro zachęcasz, chętnie zobaczę czy i mi się spodoba;)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam autorki myslalam o niej ateraz to odwala mi szajba e nie mam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i Uwielbiam książki tej autorki POLECAM!

    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2015/08/dom-na-jeziorze-sarah-jio.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie czytałam, ale książka wydaje się ciekawa ;) Może kiedyś się za nią zabiorę <3
    Kochana, recenzja wyszła ci świetnie, a ja oczywiście czekam na więcej <3
    Pozdrawiam z całego serduszka i zapraszam do mnie <3
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam jeszcze stylu autorki, ale lubię powieści dla kobiet i z wielką chęcią sięgnę po tę książkę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja czytałam tylko Dom na plaży i chociaż wybitna nie była to miło spędziłam przy niej czas. A na półce mam jeszcze marcowe fiołki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem bardzo zainteresowana całą twórczością Sarah Jio i mam nadzieję, że jak najszybciej uda mi się zapoznać z jej książkami! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Powieść ta bardzo mnie wciągnęła, jak każda książka autorki jaką czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Na razie muszę zabrać się za "Marcowe fiołki", które czekają na półce. Ale później chętnie poznam więcej... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię od czasiu do czasu przeczytać obyczajówkę - więc będę ją miała na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po nią to sięgnę, nie wiem kiedy ale to zrobię :D

    Buziaki <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam "Marcowe fiołki" i bardzo mi się podobały. Chętnie przeczytam i "Dom na jeziorze". Uwielbiam takie emocjonalne powieści obyczajowe.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem bardzo ciekawa tej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja zakochałam się w książkach tej Pani :) Polecam "Jeżynową zimę" :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Twoja recenzja jest bardzo zachęcająca :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cieszę się, że ją (i 2 inne książki autorki) ostatnio zakupiłam jak były promocji. :)
    Tak przeczuwałam, że będzie dobrze. :)
    Jakiś czas temu czytałam jej "Marcowe fiołki", która mi się bardzo spodobała. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Też nie znoszę romansów, ale jeśli ta nim nie jest, to może kiedyś i ja się zmobilizuję, by po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kochana, ja Cię bardzo przepraszam, że dopiero teraz Ci odpisuję... :(
    Musiałam przeoczyć zgłoszenie :(

    TAK TAK TAK!
    Jesteś zapisana na BookToura z Niebem nad pustynią <3
    Nawet nie wiesz, jak się cieszę!!

    Tutaj jest lista i data, do kiedy będziesz miała książkę (no i od kiedy) - oczywiście w przybliżeniu, a się nie boczę o dwa czy trzy dni w tę czy w tamtą! :D
    http://wymarzona-ksiazka.blogspot.com/p/book-tour-z-niebem-nad-pustynia.html

    POZDRAWIAM I ŚLĘ CAŁUSY!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka