"Druga runda" Caren Lissner.



Dwudziestosiedmioletnia Gret w jednej chwili traci wszystko to, co udało jej się przez ostatnie lata osiągnąć. Wraz z tragiczną śmiercią jej męża umiera w niej chęć do dalszego życia. Po dwóch latach samotności i rozpaczy kobieta postanawia jednak zacząć żyć na nowo... Jednakże, czy po tak osobistej i dotkliwej stracie jest to możliwe?  

Caren Lissner  (ur.1973r.) to amerykańska pisarka i redaktorka gazet. Powieści takie, jak "Carrie Pilby. Nieznośnie genialna" i "Druga runda" przyniosły jej międzynarodową sławę. Autorka na codzień mieszka i pracuje w New Jersey.

Zacznę od tego, że już dawno nie czytałam takiej książki. Niewątpliwie utrata ukochanej osoby i wszelkie rozsterki z tym związane są bardzo ważne i często występują w powieściach dla kobiet, jednakże osobiście rzadko udaje mi się na takie trafić, zatem lektura ta była dla mnie od samego początku podwójnie ciekawa.

To, co spodobało mi się niemalże od pierwszych stron, to styl autorki. Obyczajówki mają to do siebie, że w moim odczuciu powinny być one po prostu lekkie i łatwe w odbiorze i bez wątpienia powieść ta również taka była. Co ważne, książka w żaden sposób nie jest przegadana i porusza tylko te kwestie,które rzeczywiście powinny być poruszone,za co autorce należy się ogromny plus. Jednakże, pomimo tego,iż styl autorki jest łatwy i lekki w odbiorze, książka zawiera w sobie wiele cennych spostrzeżeń, które z pewnością zasługują na uwagę czytelnika i dzięki którym niesamowicie szybko się ją czyta. Z pewnością wspomniana wcześniej utrata męża jest jedną z najgorszych sytuacji,jakie mogą przytrafić się  młodej kobiecie,jednakże autorka przedstawiła to w bardzo subtelny sposób, nie narzucając odbiorcy zbyt przesadnych emocji głównej bohaterki, co również moim zdaniem zasługuje na plus.

Wszyscy ci,którzy myślą, że "Druga runda"  to niezbyt optymistyczna i ciężka historia niech nie będą zawiedzeni :) Z racji tego,iż Greta chce zacząć żyć na nowo i ułożyć sobie to swoje nowe życie z kimś przy boku,autorka dużo uwagi poświęca kobiecej mentalności i jej codziennym "bolączką ", i wszyskiemu temu, co związane jest z randkowaniem. Co za tym idzie?  A no całkiem dobry humor, połączony z dość komicznymi sytuacjami,co w parze daje świetnie spędzony czas z lekturą :) 

Dodatkową zaletą tejże książki jest samo jej wydanie. Pierwsze co rzuca się w oczy to okładka, która mi bardzo przypadła do gustu. Drugie zaś, to dość duża, ułatwiająca czytanie czcionka i papier dobrej jakości :) 

Reasumując - fani powieści obyczajowych nie powinni czuć się zawiedzeni. Gwarantowany dobry humor i miło spędzony czas z książką :)


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu HarperCollins.


21 komentarzy :

  1. Mam tę obyczajowke na uwadze. Recenzje są pozytywne a ihistoria tej kobiety całkiem interesująca.
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa historia tej kobiety. Twoja recenzja jak zawsze super. Pozdrowienia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widać, że autorka postarała się zawrzeć w treści to, co najważniejsze. Nie ma tu zbędnych zapychaczy. Jeżeli dodatkowo mogę liczyć na trochę humoru, to jestem jak najbardziej za :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak,dobrego humoru i celnych spostrzeżeń na pewno nie zabraknie ;-))

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta książka jest bardzo poruszająca! Podoba mi się że mimo iż porusza tematy ciężkie i smutne, są one zrównoważone doskonałym humorem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po Twojej recenzji stwierdzam że ta książka jest dla każdego.
    Najbardziej ciekawi zawarty w niej humor.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam, że mnie urzekła ta sukienka z okładki. Jest po prostu rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli to przyjemna i lekka lektura, z którą spędzę miło czas, a do tego zarazi mnie swoim humorem to jestem na tak ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Okładka kradnie serce i od razu jakoś tak poprawia humor! :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jest to Książka dla mnie lecz recenzja zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jest to Książka dla mnie lecz recenzja zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  12. Po takiej recenzji nawet ja mam chęć tę książkę przeczytac. Profesjonalizm jak zawsze w Twoim wydaniu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Po takiej recenzji nawet ja mam chęć tę książkę przeczytac. Profesjonalizm jak zawsze w Twoim wydaniu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo i to bardzo mnie zainteresowała ta książka :) I myślę że ją przeczytam.
    Pozdrawiam Julia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wydaje mi się, że będzie idealna dla mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Już wcześniej rzuciła mi się w oczy ta książka i mam zamiar ją poznać bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię obyczajówki. Zawsze znajdę w nich coś dla siebie. Okładka piękna! Twoja recenzja bardzo mnie zainteresowała do tego lekkie pióro autorki! Musze przeczytać. Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
  18. Wydawałoby się, że to takie zwykłe, babskie czytadło, a tu proszę, niesie ze sobą głębokie treści. Zapowiada się nieźle.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nawet dobry humor nie jest w stanie mnie zachęcić :D

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka