"Grunt pod nogami. Ksiądz Jan Kaczkowski nieco poważniej, niż zwykle." Ks.Jan Kaczkowski. [PRZEDPREMIEROWO]

Gdy tylko dowiedziałam się o nowej książce ks.Kaczkowskiego postanowiłam ją mieć jak najszybciej. Dwie wcześniejsze czytałam już jakiś czas temu i bardzo mi się podobały, więc naprawdę nie mogłam doczekać się lektury najnowszej pozycji. Ogromnie ucieszył mnie fakt, iż Wydawnictwo WAM uruchomiło przedsprzedaż  (premiera 19 lutego) i dzięki niej książka od kilku dni jest już u mnie.

Ks.Jan Kaczkowski to jedna z najbardziej charakterystycznych postaci polskiego duchowieństwa. Dzięki swej niezwykle sympatycznej i niecodziennej, jak na duchownego osobowości stał się sławny niemalże w całej Polsce. Sam,od podstaw stworzył Puckie Hospicjum pw.św.Ojca Pio, którego jest dyrektorem. Kilka lat temu zdiagnozowano u niego glejaka mózgu - najcięższą odmianę nowotworu mózgu. On jednak nie poddaje się i dalej głosi słowo Boże. 

Tak, jak w przypadku dwóch wcześniejszych książek mam problem z napisaniem czegokolwiek sensownego o tejże pozycji. Bo i jak zrecenzować kogoś słowa? Słowa tak bardzo trafne i realne? "Grunt pod nogami" jest bowiem zbiorem kilkunastu kazań wygłoszonych przez ks.Jana z okazji najróżniejszych spotkań z wiernymi. Lektura ta zatem obfituje w wiele niezwykle trafnych i szczerych do bólu przemyśleń, które bardzo sobie cenię. 

Ksiądz Jan w dobrze znany nam sposób dzięki swoim kazaniom porusza wiele ważnych tematów. Najważniejsze wartości takie, jak miłość do bliźniego, uczciwość, chęć pomocy innym,jak również sama wiara w Boga to najczęściej poruszane przez duchownego kwestie. Niewątpliwie ma on dar opowiadania o- wydawać by się mogło prostych, przyziemnych sprawach - w sposób niezwykle interesujący i piękny. Dzięki niemu nawet te najtrudniejsze w odbiorze treści Ewangelii stają się przejrzyste i zrozumiałe dla każdego. Gdyby każdy ksiądz tak wielką uwagę zwracał na taki właśnie kontakt z wiernymi,to nasz świat zdecydowanie byłby piękniejszy. 

Jednakże - fani autoironii i humoru księdza Janka niech nie będą zawiedzeni :-) Treść książki obfituje bowiem nie tylko w wiele trudnych i ważnych tematów. Duchowny nie byłby chyba sobą, gdyby w kazania nie wplótł dobrze znanego nam humoru i autoironii, która z pewnością skłoni nas do wielu cennych refleksji.

Cóż jeszcze mogłabym dodać,aby choć trochę oddać treść najnowszej książki ks.Kaczorowskiego? Przed napisaniem tego postu obiecałam sobie,że nie będę na siłę dodawać pseudo mądrości,aby tylko napisać i jakoś zapełnić tenże post. Dlatego też cieszę się, że udało mi się napisać cokolwiek i jednocześnie zachęcić Was do sięgnięcia po tę pozycję. 

Mam nadzieję, że Wszystkim tym,którzy zdecydują się na lekturę "Gruntu pod nogami" nie będą zawiedzeni. Ja nie jestem,więc szczerze mogę ją Wam polecić :)

P.S. Moja recenzja książki "Szału nie ma,jest rak" tutaj
Recenzja książki "Życie na pełnej petardzie " tutaj

13 komentarzy :

  1. Nie slyszalam jeszcze o tej książce ale chetnie bym ja przeczytala bo lubię księdza Jana:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią bym ją przeczytał:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przyjemnie czytało mi się Twoją recenzję, ale po książkę nie sięgnę - nie moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak będę miała okazję to na pewno przeczytam.Pozdrawiam Julia

    OdpowiedzUsuń
  5. Może tematyka nie jest łatwa lekka i przyjemna,ale myślę,że warto się z nią zapoznać.
    Przede wszystkim warto chociaż trochę poznać ks.Jana.
    Dzięki że mogę przeczytać Twoją recenzję.
    A jak przyjdzie odpowiednia pora to sięgnę po książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety, ale książka nie dla mnie. ;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Recenzja i Twoj entuzjazm, mega pozytywny i zachecajacy. Jednakze ksiazka zupelnie nie dla mnie... kazania i cala wiare, duchowienstwo.. zostawiam po protu na kiedy indziej. Ale mega sie ciesze, ze Tobie ksiazka sprawila taka przyjemnosc ☺ pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tym księdzu, ale bardzo chętnie przeczytam powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bede ją miała na uwadze :)

    Kochana mogłabyś poklikać w linki w najnowszym poście ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2016/02/stylizacja-z-romwe-czyli-o-sukience-z.html
    Z góry dziękuję ;

    OdpowiedzUsuń
  10. Interesujące, ale raczej nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam żadnej książki tego księdza i w sumie... chyba tego nie uczynię. Jakoś w religii (teologii) bardziej pociąga mnie tego naukowa wersja :)

    Pozdrawiam
    ksiazki-inna-rzeczywistosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Przeczytałam bardzo szybko sie czyta polecam 😊 M...

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka