"Steven Gerrard. Serce pozostawione na Anfield. Autobiografia legendy Liverpoolu." Steven Gerrard, McRae Donald.

Liverpool FC. Odkąd tylko sięgam pamięcią jest to moja ulubiona drużyna sportowa. Za piłką nożną nie przepadam, jednakże dla takich zespołów, jak The Reds warto robić wyjątki :-) Może nie zawsze udaje mi się być na bieżąco z ich osiągnięciami,czy porażkami, lecz nigdy o nich nie zapomnę i na zawsze będę im kibicować z całego serca. 
Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Sine Qua Non miałam okazję przeczytać autobiografię kapitana Liverpoolu - Stevena Gerrarda, o której postaram się napisać dla Was kilka sensownych zdań. 

Steven Gerrard - jeden z najpopularniejszych i najbardziej utalentowanych angielskich piłkarzy. Od dziecka poświęcał cały swój czas grze w piłkę nożną, co zaowocowało przyjęciem go do Akademii Sportu,należącej do Liverpool FC. Po latach nauk i serii wyrzeczeń stał się czołowym zawodnikiem drużyny, zyskując nawet miano kapitana. Wraz z pozostałymi piłkarzami z zespołu osiągnął niemalże wszystko to, co było do osiągnięcia.
W 2015 roku, po dwudziestu siedmiu latach spędzonych na Anfield postanowił zakończyć współpracę z klubem swojego życia...

"Steven Gerrard. Serce pozostawione na Anfield. Autobiografia legendy Liverpoolu." to jedna z najlepszych autobiografii, jakie udało mi się przeczytać w ostatnim czasie.
Książka ta jest tak bardzo wnikliwa i tak wciągająca, że naprawdę ciężko było mi się od niej oderwać i skupić się na czymkolwiek innym. Piłkarz, przy pomocy McRae Donalda stworzył bowiem naprawdę ciekawą historię, która świetnie nadaje się na scenariusz filmowy.

Gerrard operuje normalnym,potocznym językiem i zwraca się bezpośrednio do czytelnika, poprzez co miałam wrażenie, że to właśnie mnie opowiada on swoją historię. 
Co ważne - potrafi przyznać się do swoich błędów i spojrzeć krytycznym okiem na siebie,a także kolegów z zespołu. W żaden sposób nie stara się niczego usprawiedliwiać, ani szukać współczucia. Jest to bowiem naprawdę szczera i męska autobiografia. Nie brak w niej ciętego języka,czy też dobrego humoru, co czyni tę pozycję bardzo interesującą. 

Dzięki tej książce piłkarz przypomina nam o swoich największych sukcesach, jak np.wygrana Ligi Mistrzów, czy zdobycie Pucharu UEFA. Niemalże każdy fragment o tychże nagrodach przepełniony jest ogromną miłością do klubu.
Jednakże, jak już wcześniej wspomniałam,nie zabraknie również krytyki, szczególnie wobec samego siebie. Na opisanie każdej znaczącej porażki  (jak chociażby słynne poślizgnięcie w meczu Chelsea) Gerrard nie szczędzi słów. Dzięki temu wiele spraw wygląda zupełnie inaczej,niż w mediach. 

Autobiografia ta to jednak przede wszystkim niezwykła opowieść o sile i determinacji człowieka. Człowieka, który chcąc spełnić swoje marzenia jet w stanie zrobić wszystko. W historii tej nie zabraknie wielu wartościowych i ważnych dla każdego człowieka wartości. 
Jestem pewna, że życie Stevena Gerrarda stanie się inspiracją dla wielu takich, jak on - nieśmiałych, wychowanych w zwyczajnej rodzinie ludzi-których największym skarbem są właśnie ich marzenia, dzięki którym są w stanie dokonać rzeczy niemożliwych. 

Reasumując - pozycję te polecam wszystkim, nie tylko fanom Liverpoolu. Jest to bowiem naprawdę wciągająca i wartościowa książka, na którą warto zwrócić uwagę  - nawet jeśli nie jest się fanem sportu. Szczerze polecam ;-)


Bardzo dziękuję Wydawnictwu Sine Qua Non za możliwość przeczytania książki. 



9 komentarzy :

  1. Co prawda nie jest to mój ulubiony gatunek, ale sama okładka i opis niesamowicie przyciągają.. Może się skuszę w najbliższym czasie ;)

    Pozdrawiam!
    http://myfantasticbooksworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie interesuję się piłką nożną, ani piłkarzami, dlatego jednak nie skuszę się na powyższą pozycję. Ale polecę ją mojemu bratu - może on się skusi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem miłośniczką tego sportu, więc pomimo Twojej rekomendacji, nie skuszę się.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja piłkę nożną lubię, piłkarzy też, może Steven Gerrard nie jest moim oblubieńcem, ale i tak zawsze mi się dobrze kojarzył. Może kiedyś zerknę na tę pozycję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesuje sie pilka nozna , choc wole Real Madryt i Cristiano Ronaldo.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią przeczytam tą książkę. Gerrard nie jest moim ulubionym piłkarzem,ale za to co zrobił mam do niego szacunek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie interesuje się zbytnio sportem, ale człowiek powinien rozwijać się w wielu dziedzinach :) wezmę ją pod uwagę. Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka