poniedziałek, 11 stycznia 2016

LBA po raz drugi ;-)

Ostatnio zostałam po raz kolejny nominowana do tej blogowej zabawy. Tym razem nominację otrzymałam od Angeliki, która prowadzi bloga Tylko magia słowa (tutaj).
Mimo, iż nie za bardzo przepadam za tego typu zabawami, to jednak postanowiłam odpowiedzieć na zadane mi pytania.  Za nominację oczywiście bardzo dziękuję :-)

1. Czy lubisz po pewnym czasie powracać do pewnych książek z różnych powodów? 

Oczywiście - takie sytuacje zdarzają mi się nawet bardzo często. Kocham książki i jak każdy mam swoich ulubionych autorów,  do twórczości których chętnie lubię powracać. Ukochaną "Zbrodnię i karę " czytałam już chyba z dziesięć razy i za każdym razem znalazłam w niej coś nowego, coś, na co wcześniej nie zwróciłam należytej uwagi i właśnie ten fakt jest w tym wszystkim najpiękniejszy bowiem takie sytuacje zdarzają mi się niemalże zawsze,  gdy powracam do jakieś ulubionej powieści.


2. Gdybyś miała polecić jedną, najlepszą książkę, którą przeczytałaś w swoim życiu, jaki nosiłaby tytuł? 

Hmm, to ciężkie pytanie, bo naprawdę ciężko jest mi teraz wybrać jedną jedyną pozycję.  Myślę jednak, że każde dzieło napisane przez Fiodora Dostojewskiego zasługuje na miano najlepszej.


3. Czy jesteś osobą asertywną? Umiesz odmawiać? 

No cóż, myślę, że każdy ma czasem takie chwile w życiu, że ciężko jest mu czegoś odmówić lub z czegoś zrezygnować.  Osobiście jednak podchodzę do wszystkiego z umiarem, więc myślę, że jestem, a przynajmniej staram się  (poza drobnymi wyjątkami :)) być asertywna.


4. Ulubiona kreskówka z dzieciństwa? 

Pierwszy na myśl przyszedł mi czeski Krecik i bez wątpienia przez długi czas była to moja jedyna,ulubiona bajka.


5. Wolisz Święta Bożego Narodzenia,czy Wielkanocne? 

Nie lubię świąt, więc szczerze pisząc jest mi wszystko jedno. Niemniej jednak magia świąt Bożego Narodzenia jest czasami tak niesamowita,  że również i mnie zdarza się jej ponieść.


6. Piosenka, która od jakiegoś czasu nie daje Ci spokoju? 

Oj, długo by wymieniać ;-) Wspomnę jednak o jednej, wyjątkowej ze względu na tekst. Oasis - Wonderwall. Czy istnieje ktoś, kto nie zna tej piosenki?  :)


7. Czy masz coś, co kolekcjonujesz od dzieciństwa?  Bądź kolekcjonowałaś? 

Niestety nie. Jedyne, co zawsze zostaje ze mną na dłużej, to oczywiście książki, które czasem oddaje komuś naprawdę z wielkim bólem serca :-)


8. Chciałabyś ukraść jednej z bohaterek wybranej przez siebie książki partnera? 

Szczerze pisząc nie, bowiem mój  (prawie że ) Narzeczony jest taki, jaki być powinien. Oczywiście jak każdy ma też swoje wady, ale zdążyłam się już przyzwyczaić i na ten moment nie zamieniłabym go na nikogo innego :-)


9. Nawiązałaś kiedykolwiek znajomość z kimś z wirtualnego świata? 

Tak, nawet kilka razy. Większość z tych znajomości już dawno jednak się zakończyła i na tę chwilę utrzymuję kontakt tylko z jedną koleżanką, ale niestety też sporadycznie.


10. Czy jest takie miejsce, w którym chciałabyś zamieszkać do końca życia?  

Tak. Chciałabym bardzo zamieszkać w bliżej nieokreślonej wsi,gdzieś na południu Polski w bliskości z górską naturą i z dala od wścibskich, fałszywych ludzi. Plan ten zamierzam konsekwentnie realizować ;-)


11. Czym jest dla Ciebie blog, którego prowadzisz? 

Zdecydowanie jest to moja odskocznia od życia, które prowadzę na codzień.  Mimo, iż jest on poświęcony tylko i wyłącznie mojej miłości do książek traktuję go jako swój pamiętnik. Fajnie będzie, gdzieś za dziesięć lat wejść na niego i zobaczyć, jak kiedyś wyglądała część mojego życia.



Serdecznie dziękuję za nominację :-) Było mi bardzo miło odpowiedzieć na tak fajne pytania.
Niestety nie jestem w stanie nominować kogokolwiek,  bo też nie przychodzi mi teraz żaden blog na myśl.
Mam jednak nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto zechce przeczytać moje odpowiedzi :)

Pozdrawiam,
Adrianna.

18 komentarzy :

  1. Też przepadałam za Krecikiem, choć równie dobrze lubiłam Gumisie oraz Pszczółkę Maję :) Bardzo ciekawe odpowiedzi na pytania, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również chciałabym zamieszkać gdzieś w górach, gdzie nie ma za dużo hałaśliwych ludzi. Pokochałam górski klimat i na pewno chciałabym tam kiedyś wrócić. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  3. tez nie lubie swiat hahaha xD szczesciara z narzeczonym ;) ale ianczej by sie tak nei nazywal xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Co z tymi świętami też nie lubię ale czasami im ulegam :) Twoja odpowiedź na pytanie 11 bardzo fajnie to ujęłaś dobrze będzie zobaczyć kiedyś taki pamiętnik :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też lubię "Zbrodnię i karę" jedna z lepszych lektur szkolnych;)

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Hehe Krecika każdy oglądał :-) A ja ze tak powiem na święta zawsze czekam z niecierpliwością. Miło było poznać bliżej i dowiedzieć się takich "ciekawostek"

    OdpowiedzUsuń
  7. Krecik <3
    a odosobnione miejsce.. mam podobnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedź na pyt 8 genialna! :) No i "Zbrodnia i kara" znalazła się w Twoich odpowiedziach; cieszy mnie to, bo ta książka była moją ulubioną lekturą szkolną :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie z asertywnością różnie bywa, choć przyznam, że chciałabym być bardziej stanowcza.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jednak uwielbiam święta. A pomysł z zamieszkaniem na wsi, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jeszcze nigdy nie przeczytałam książki po raz drugi (za mało czasu i za dużo ciekawych nowości) choć przy ocenie książek zawsze zastanawiam się, czy bym do niej wróciła - to jest jedno z kryterium. Jeśli tak - to wyższa ocena. :)
    A "Zbrodnie i karę" uwielbiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię dokładnie to samo przy ocenianiu książek - jeśli można do nich powrócić,to automatycznie ocena idzie w górę :P

      Usuń
  12. Jak ja uwielbiam Wonderwall ♥ Ja raczej nie czytam dwa razy tych samych książek, jedynie zaznaczone fragmenty; a ulubione cytaty zapisuję w specjalnym zeszycie i przeglądam je od czasu do czasu. Pozdrawiam Ciebie i Twojego (prawie że) narzeczonego :D
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedy przeczytałam Twoją odpowiedź na temat najlepszej książki i zobaczyłam Twoją odpowiedź... jak ja się cieszę, że mam na półce dwie jego powieści :)

    Pozdrawiam
    ksiazki-inna-rzeczywistosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Również uwielbiam Dostojewskiego. "Zbrodnia i kara" jest genialna.
    Bardzo przyjemnie czytało się Twoje odpowiedzi :)
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie bylo sie czegos nowego dowiedziec o Tobie.
    POZDRAWIAM ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Widzę, że umieszczasz u siebie bardzo dużo wartych uwagi propozycji książkowych, a że ja wolę wstępować w papierowe światy bardziej od tych realnych, to będę tu zaglądała, by zerknąć co czytałaś - wierzę, że się zainspiruję! Zapraszam do siebie: www.blacklady.blogujaca.pl - u mnie również znajdziesz recenzje dzieł literackich!:) Pozdrawiam. Justyna

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też pamiętam Krecika. Świetny post.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka