piątek, 11 grudnia 2015

"Sekret Wędrowca. Siedem najważniejszych decyzji Twojego życia ". Andy Andrews.

"Davidzie, cierpisz na powszechną przypadłość. Słuchasz, ale nie słyszysz. Szukaj mądrości. Szukaj jej. Mądrość czeka, by ją gromadzono. Nie można jej wymienić lub sprzedać. Jest nagrodą za pilność i tylko gorliwi ją odnajdą. Leniwi,w tym głupcy,nigdy nawet nie podejmą się poszukiwań. I choć mądrość pozostaje dostępna dla wielu, osiągają ją nieliczni. Szukaj mądrości. Znajdź ją, a osiągniesz sukces i satysfakcję. "
Twórczość Andrewsa poznałam już jakiś czas temu dzięki książce pt. "Mistrz"  (recenzja). Już od pierwszych stron owej powieści autor skradł moje serce i z niecierpliwością oczekiwałam kolejnej okazji, dzięki której przeczytam jego inne publikacje. Kilka dni temu udało mi się trafić na najnowszą pozycję A.Andrewsa pt. "Sekret Wędrowca. Siedem najważniejszych decyzji w Twoim życiu ".

Andy Andrews to czołowy amerykański mówca i motywator, pracujący dla największych korporacji świata - jak np. firma Apple.
Jego powieść pt. "Mistrz" w kilka dni stała się bestsellerem na całym świecie i sprzedała się w kilkumilionowym nakładzie. W listopadzie 2015 roku nakładem Wydawnictwa Esprit ukazała się w Polsce kolejna jego publikacja pt. "Sekret Wędrowca. Siedem najważniejszych decyzji w Twoim życiu. ".

"
Mój przyjacielu - uśmiechnął się Kolumb - jeśli przejmujesz się tym, co ludzie o Tobie myślą, to większą wiarę pokładasz w cudzych opiniach niż we własnych przekonaniach. Żałosny jest człowiek,którego los zależy od sądów i kaprysów innych. Zapamiętaj sobie,że jeśli obawiasz się krytyki,życie upłynie Ci na bezczynności. "

David Ponder w wieku trzydziestu lat osiągnął wszystko to,co powinien : wraz z piękną Elen i ich córeczką Jenny tworzą szczęśliwą rodzinę, a dobrze płatna praca daje mu możliwość ciągłego rozwoju własnych ambicji. W ślepej pogoni za pieniądzem i własnym ego zapomniał jednak o jednym : zapomniał o udanym,prawdziwym życiu. 
Splot nieoczekiwanych zdarzeń  (choroba córeczki,nagła utrata pracy) powodują u niego ciężką depresję, z której nie jest w stanie się wydostać.  Pewnego dnia emocje biorą górę nad rozsądkiem i David postanawia skończyć ze sobą... 
Na szczęście istnieją jednak ludzie, którzy w kilka chwil potrafią zmienić wszystko...

"Sekret Wędrowca" to jedna z najpiękniejszych książek, jakie udało mi się przeczytać w moim życiu. Szczerze pisząc - po lekturze "Mistrza" po cichu liczyłam na to, iż ta pozycja będzie kolejnym bardzo udanym dziełem autora i na szczęście nie myliłam się. Jest to bowiem przepiękna opowieść o poszukiwaniu odpowiedzi na najtrudniejsze pytania, napisana przystępnym lecz przecudownym językiem. 
Sugerując się tytułem książki można odnieść wrażenie, iż jest to kolejny poradnik uczący nas, jak żyć wedle wcześniej wymyślonych przez kogoś wskazówek. Z tego miejsca zapewniam Was jednak, że powieść ta w żaden sposób nie jest poradnikiem. Książka ta nie dyktuje nam żadnych warunków - to my sami musimy zdecydować o naszej przyszłości. 
Seria spotkań głównego bohatera z najróżniejszymi postaciami pokazuje inne,zupełnie nieznane mu dotąd życie i to właśnie dzięki nim autor uczy nas, że miłość i akceptacja samego siebie jest najważniejsza w drodze do osiągnięcia pełni szczęścia. Jednakże - nauka ta nie jest w żaden sposób na siłę narzucona,bowiem czytelnik tak samo,jak bohater musi zrozumieć, że to właśnie jego czyny decydują o tym, kim jest i gdzie się znajduje. 
Jak już wyżej wspomniałam - powieść napisana jest lekkim,lecz przepięknym językiem. Już dawno nie czytałam tak dobrze ubranej w słowa historii i myślę, że głównie za to należą się autorowi wielkie gratulacje. Co rusz można przeczytać szczere i bardzo mądre zdania, które każdorazowo skłaniają do refleksji.

"Prędzej, czy później każdy człowiek o silnej osobowości staje przed próbą charakteru. Człowiek honoru,który doświadcza niesprawiedliwej krytyki,powinien pamiętać, że żadne oszczerstwo nie ostoi się wobec nagiej prawdy. A jedynym wypróbowanym sposobem na uniknięcie krytyki jest nic nie robić i być nikim. "

"Sekret wędrowca. Siedem najważniejszych decyzji w Twoim życiu " to ponadczasowa treść, zawierająca wiele cennych wartości. Nie omieszkam się szczerze i z ręką na sercu polecić ją każdemu, bowiem każdy zasługuje na spotkanie z tak dobrą i wartościową lekturą.

19 komentarzy :

  1. Najpiękniejsze w takich książkach są przekazy. Gratuluję recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie intrygujące lektury :)
    Thievingbooks

    OdpowiedzUsuń
  3. W takim razie dziękuję za kolejną ciekawą recenzję wartościowej książki.
    I życzę powodzenia w odnajdywaniu kolejnych rónie ciekawych lektur :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;-)I zachęcam do stałego odwiedzania mojego bloga.

      Usuń
    2. Pod warunkiem że będą małe recenzję słodyczy:D

      Usuń
  4. Twoja recenzja bardzo zachęca do tej lektury, widać, że bardzo wpłynęła na Ciebie i zapewne na Twoje decyzje. Przekaz się udał. Jestem ciekawa, jak ja odebrałabym tę historię. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ;-) Miło mi i zachęcam oczywiście do lektury!

      Usuń
  5. Szczerze mówiąc, pierwszy raz słyszę o tej książce, ale po takiej recenzji, po prostu muszę ją przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądząc po dodawanych przez Ciebie recenzjach książka trafiłaby w Twój gust,dlatego też gorąco zachęcam do lektury ;-)

      Usuń
  6. Książki, w których jest zawarty jakiś morał i wartości zawsze fajnie się czyta :) super recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  7. Może się skusze, bo zapowiada się interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco zachęcam - już dawno nie byłam tak bardzo zadowolona z lektury jakieś książki ;)📚

      Usuń
  8. Przyznam, że bym z chęcią przeczytała. Chętnie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam twórczości autora, ale skoro Twoim zdaniem powyższa książka zawiera wiele cennych wartości, to bardzo chętnie zwrócę na nią uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie nie miałam styczności z autorem i z tą książką. Po opisie też byłam średnio przekonana. Jednak Twoja pełna zachwytu recenzja sprawiła, że jestem bardziej na tak ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pamiętam Twoją recenzję "Mistrza", to Ty po raz pierwszy zwróciłaś moją uwagę na ten tytuł i autora, mam ją na liście książek, które chciałabym mieć na swojej półce, niestety jest niedostępna w księgarni, w której zaopatruję się w nowe książki :) To kolejny tytuł, o którym nie słyszałam, i gdyby nie Twoja recenzja pewnie nie zwróciłabym na tę książkę uwagi, kojarzy mi się właśnie z poradnikiem ;)) Jednakże skutecznie mnie zaciekawiłaś swoją rekomendacją, dlatego i ten tytuł ląduje na mojej liście książek do przeczytania... Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka