Liebster Blog Award.

Witajcie!

Agnieszka, z bloga Nie teraz - właśnie czytam (klik) nominowała mnie w Liebster Blog Award i zadała kilka naprawdę ciekawych pytań.
Mam nadzieję, że podołałam zadaniu i moje odpowiedzi będą dla Was choć odrobinę interesujące.

A zatem - przejdźmy do sedna :

1) Okładka książki, która zachwyciła Cię od pierwszego spojrzenia.

Hm.. Pierwsze pytanie i od razu mam problem z odpowiedzią :-P Ciężko jest mi przypomnieć sobie teraz jakąkolwiek okładkę, ale w ostatnim czasie rzuciła mi się w oczy jedna z pozycji Jacka Piekary pt. "Ja inkwizytor. Wieże do nieba".

2) Bohater książki, z którym mogłabyś się identyfikować.

Ciężko stwierdzić. Myślę jednak, że bliżej mi do leniwego Kubusia Puchatka, niż do wieczne smutnego i nieszczęśliwego Kłapouchego :-P

3) Co wolisz? Opasłe tomy, czy powieści napisane w rzeczowy i zwięzły sposób?

Zdecydowanie wolę opasłe tomiska :) Zawsze mam wrażenie, że te pozycje będą bardziej interesujące, niż książki mające zaledwie 200 stron. Poza tym - lubię długie, wnikliwe historie - nie bez powodu przecież jestem fanką S.Kinga ;-)

4) Jak piszesz recenzje? Odkładasz książkę i natychmiast zasiadasz do pisania, czy może potrzebujesz kilku dni, aby poukładać w głowie myśli? Robisz jakieś notatki w trakcie czytania, zaznaczasz tekst w książce? A może robisz jeszcze coś zupełnie innego?

To wszystko zależy od przeczytanej książki. Czasem bywa tak, że zabieram się za pisanie recenzji na chwilę po lekturze, a niekiedy potrzebuję czasu, by ochłonąć i nabrać dystansu. Niejednokrotnie zdarza mi się również zapisywać różne informacje w trakcie czytania, czy też zaznaczać tekst - niewątpliwie ułatwia mi to później pisanie recenzji.

5) Jaki gatunek literacki preferujesz najbardziej?

Uwielbiam literaturę obyczajową/społeczną, a także kobiecą - jednakże nie jestem wielką fanką szeroko pojętych romansów - staram się je omijać z daleka. Niestety większość dostępnych pozycji na naszym rynku napisana jest na jeden schemat - on,ona,wielka miłość, mnóstwo problemów i przeciwności - a na końcu szczęśliwe zakończenie. Nienawidzę tego!

6) Co jest głównym zapłonem do tego, abyś kupiła nową książkę?

Kiedyś - kiedy jeszcze nie czytałam blogów książkowych moją uwagę skupiała przede wszystkim okładka i opis znajdujący się na niej. Natomiast teraz zwracam uwagę przede wszystkim na wszelkie dodawane recenzje i opinie na temat pozycji, która mnie interesuje.

7) Kupujesz książki, czy wypożyczasz z biblioteki? Co sprawia Ci większą satysfakcję - upolowana książka w księgarni,antykwariacie, czy bibliotece?

Z racji tego, że często lubię powracać do moich ulubionych książek kupuję je w naprawdę dużych ilościach - przede wszystkim przez internet. Nie mniej jednak zdarza mi się wypożyczać książki z biblioteki - szczególnie wtedy, kiedy nie jestem w stanie zakupić interesującej mnie pozycji.

8) Kto jest Twoim zdecydowanym numerem jeden wśród pisarzy?

Zdecydowanie Fiodor Dostojewski! "Zbrodnia i kara" to moja ulubiona książka. Zresztą - kocham wręcz całą jego twórczość mimo, iż czasem zdarza mi się czytać jedną pozycję kilka razy (np."Biesy") po to, aby w końcu ją zrozumieć...

9) Polska, czy zagraniczna literatura? Jaką wolisz?

Bez znaczenia. Zwracam uwagę na treść i jej przesłanie, dlatego też jest mi to obojętne, czy autor jest Polakiem, czy też pochodzi np. z Alaski.

10) Czy jest książka, która zajmuje szczególne miejsce w Twoim księgozbiorze? Jeśli tak, to jaka i dlaczego?

Wspomniana wcześniej "Zbrodnia i kara". Wydanie najstarsze, jakie udało mi się znaleźć na aukcjach internetowych. Niestety nieco zniszczone, jednakże takie książki kocham najbardziej.

11) Czy jest książka, do której wracasz, czytałaś ją więcej, niż jeden raz, albo masz w planie przeczytać ponownie?

Eh, znowu muszę napisać o Dostojewskim :) Każda z jego powieści, czy też kilkustronicowych opowiadań to pozycja, po którą sięgałam kilkakrotnie i z pewnością sięgnę po nie jeszcze wiele razy.

12) Czy myślisz o tym, żeby napisać swoją powieść? A może masz już głęboko ukryte dzieło w swojej szafie?

Oczywiście - jak chyba każdy zastanawiałam się, jak to by było, gdybym wydała własną książkę. Myślę jednak, że potrzeba mi jeszcze wiele czasu i przede wszystkim warsztatu, dzięki któremu może uda mi się kiedyś napisać coś sensownego - chociażby dla moich bliskich. Jednakże - póki co jest to tylko jedno z moich marzeń.

Dziękuję Ci Agnieszko za zaproszenie mnie do tej zabawy!

Natomiast niżej znajdują się moje pytania do osoby, którą nominuję .

1) Autor, który zrobił na Tobie największe wrażenie i do twórczości którego chętnie powracasz?
2) Najgorsza książka, jaką udało Ci się przeczytać?
3)Czy kiedykolwiek uczestniczyłaś w wymianach książkowych?
4) Czy kiedykolwiek (oprócz prowadzenia bloga) zdarzyło Ci się promować czytelnictwo wśród Polaków?
5) Czy posiadasz egzemplarze książek z autografem autora? (Jeśli tak, to wymień choć jedną)
6) Co myślisz o współpracy blogerów z autorami, bądź też wydawnictwami?
7) Czym kierujesz się, podejmując współpracę z wydawnictwem/autorem?

Osobą, którą nominuję jest Weronika z bloga books-jewellery-leisure.

Serdecznie pozdrawiam!

5 komentarzy :

  1. Dziękuję, że przyjęłaś moją nominację i tak szybko odpowiedziałaś na moje pytania :) Dzięki temu udało mi się poznać Cię troszkę bliżej :) Jeżeli uda Ci się kiedyś wydać własną powieść, czego Ci życzę z całego serca, z pewnością ją kupię i przeczytam :) Również nie jestem fanką typowych romansów, te słodkie zakończenia strasznie mnie męczą ;) Fajne pytania wpadły Ci do głowy :) Pozdrawiam i życzę przyjemnego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam, że aż tak lubisz Fiodora Dostojewskiego. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. też już odpowiedziałam na tą nominację, fajna sprawa. Twoje odpowiedzi bardzo rzeczowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To muszę sięgnąć po Dostojewskiego. Dawno temu czytałam ,,Zbrodnię i karę", czas do niej wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię "Zbrodnie i karę" to chyba jedna z lektur, która mnie nie znudziła ;)) Świetne pytania i odpowiedzi ;))

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka