"Kaznodzieja" Camilla Läckberg.

"Kaznodzieja" to drugi tom sagi o mieszkańcach Fjallbace. 
 Tym razem zetniemy się z dość dziwnym, bo sięgającym aż 30lat wstecz morderstwem dwóch młodych kobiet. Morderstwo to - na pierwszy rzut oka policjanci powiązują ze znalezionymi niedawno w tym samym miejscu zwłokami - również młodej dziewczyny. Ofiara ta, to Tanją Schmit - turystka z Niemiec. W czasie śledztwa wychodzą na jaw zaskakujące informacje, które rzucają nowe światło na całą sprawę.
Dlaczego młoda Niemka postanowiła odbyć samotna podroż do małej, szwedzkiej miejscowości? Czy pozornie spokojna okolica może skrywać tragiczna przeszłość? A może to wszystko to tylko pozory?


Po przeczytaniu pierwszego tomu z wielka niecierpliwością oczekiwałam dnia, w którym uda mi się zaznajomić z dalszymi losami Eriki, jak również pozostałych mieszkańców malowniczego szwedzkiego miasteczka.
Pragnienie zaspokojenia mojej ciekawości było tak duże,ze po tygodniu od zapoznania się z pierwszym tomem sagi przeczytałam kolejny i...nie załuję swojej decyzji!
Autorka ponownie mnie uwiodła, tworząc świetnie skonstruowaną fabułe. Podczas lektury książki wielokrotnie typowałam coraz to nowszych zabojców, po raz drugi przekonałam się, ze moja wyobraźnia ma się nijak do możliwości pani Camilli.
Cieszy mnie również fakt, iż poetka rozbudowała postacie bohaterów, dzięki czemu stali się oni bardziej ludzcy/przyziemni (innego słowa nie potrafię znaleźć na ten moment), a wątek obyczajowy okazał się dynamiczny i wciągający.

Reasumując - "Kaznodzieja" to kolejny idealnie dopracowany kryminał.
Książka jest naprawdę intrygująca i warta poświecenia czasu na jej przeczytanie.
Wszystkich jednak pragnę ostrzec - saga o mieszkańcach Fjallbace może uzależnić.

4 komentarze :

  1. Część serii stoi już od długiego czasu na mojej półce, ale ciągle sięgam po coś innego... ;) Będę musiała w końcu się zmobilizować i sięgnąć po C. Lackberg, a inne książki na chwile odłożyć na bok ;) Może niebawem w końcu mi się uda... ;) Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam całą serię, czekam na 9 część ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam całą serię i jestem nią zachwycona! Z niecierpliwością czekam na możliwość przeczytania 9 tomu, który już jest w sprzedaży! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze, ja jeszcze nie czytałam nawet pierwszego tomu i chyba musze się za niego czym predzej wziąć! Uwielbiam tego typu kryminały a sam fakt, że autorka pozwala nam domyślac się kto jest mordercą sprawia że mam ochotę sie uśmiechać!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń

Tajemnicze książki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka